Sökning: "job advertisement"

Visar resultat 6 - 10 av 47 uppsatser innehållade orden job advertisement.

  1. 6. REKRYTERING AV KOMMUNDIREKTÖRER : En empirisk studie av offentliga värden i platsannonser

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Lisa Jonsson; Emelie Oscarsson; [2023]
    Nyckelord :Democracy; public values; legality; objectivity; transparency; productivity; cost-effectiveness; goal and results management; leadership;

    Sammanfattning : The essay aims to empirically examine which public administration values that are used when recruiting municipal directors, with a focus on whether job advertisements contain a comprehensive picture of this important public mission, which can contribute to suitable people applying for this type of position. The purpose is limited to the following questions, which we intend to construct a theoretical framework around in order to be able to answer at a later stage: • Which public values are prominent in job advertisements for the recruitment of municipal directors and which values appear to a limited extent or not at all? • How are public values formulated in job advertisements for municipal directors in the form of word choice and reasoning? • What does the process look like in the creation of job advertisements for municipal directors? Recruiting well in terms of presenting from the beginning a comprehensive picture of the values and tasks of the position is important; especially in public administrations as employment affects the social-, political-, and economic parts of society. LÄS MER

  2. 7. Automated Metadata Extraction for Job Advertisements

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknik

    Författare :Evelina Strauss; Usama Safdar; [2022-06-20]
    Nyckelord :Machine learning; NLP; text classification; computer; science; computer science; project; thesis;

    Sammanfattning : This thesis is written in collaboration with the Swedish Public Employment Service and aims to investigate methods and techniques to automatically extract metadata from unstructured texts. The Swedish Public Employment Service collect job ads from different private job boards and these ads consist of a title and description and are thus of an unstructured format. LÄS MER

  3. 8. Arbetsgivarkommunikation på sociala medier - Hur utformning av arbetsannonser påverkar mottagares attityder

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Josefin Olsson; Helena Abrahamsson; [2022]
    Nyckelord :employer branding; brand attitude; elaboration likelihood model; EmpAt-scale; organizational attractiveness; arbetsgivarvarumärke; varumärkesattityd; EmpAt-skalan; organisationsattraktivitet; Social Sciences;

    Sammanfattning : Idag är det viktigare än någonsin att vara en attraktiv arbetsgivare för att attrahera spetskompetens inom områden som IT och Tech. I takt med digitaliseringen har efterfrågan blivit större än utbudet för kompetenser inom dessa områden och arbetsgivarkommunikation har blivit ett allt mer aktuellt område inom fältet strategisk kommunikation. LÄS MER

  4. 9. Kan du prata flytande kod? : En studie om hur programmeringsstudenter upplever krav i platsannonser

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Nora Darejati; Emil Cederslätt; [2022]
    Nyckelord :Programming; computer science; IT; women; equality; job advertisements; requirements; characteristics; recruitment; Programmering; datavetenskap; IT; kvinnor; jämställdhet; platsannonser; krav; egenskaper; rekrytering;

    Sammanfattning : Bristen på kvinnor inom IT-branschen är något som uppmärksammats i många år. I Sverige finns det fortfarande en underrepresentation av kvinnor inom branschen, och företag har därför svårt att rekrytera kvinnor. LÄS MER

  5. 10. En kvalitativ studie om kvinnliga operativa ledare : En minoritet inom polisregion Väst

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Enheten för polisutbildning vid Umeå universitet

    Författare :Josefin Winbladh; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This qualitative research study examines women as operative leaders at the Police region west in Sweden were they are a minority. The purpose of this study is to find out how they experience the situation of being a minority among men, what influences women at becoming a operative leader and how to increase the number of women. LÄS MER