Sökning: "job advertisement"
Visar resultat 11 - 15 av 47 uppsatser innehållade orden job advertisement.
11. Jag är den ni söker: En experimentell studie kring jobbannonsers effekt på skönmålning
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Personlighetstester är ett vanligt förekommande verktyg i rekryteringsprocesser. Ett problem som kan uppstå är kandidater som skönmålar sina svar för att bättra sina chanser till anställning. LÄS MER
12. Platsannonsens roll i rekryteringssvårigheter. : en studie om nyutexaminerade civilekonomers förväntningar och krav på platsannonser
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Företagens rekryteringsbehov har ökat kraftigt under de senaste två åren, det visar sig att tre av tio rekryteringsförsök misslyckas på grund av att det är svårt att finna kandidater med rätt utbildning, tidigare yrkeslivserfarenhet och motivation. Platsannonser har en betydande roll för att attrahera kandidater och är en viktig del i rekrytering, chansen att rekrytera den ideala kandidaten börjar redan vid platsannonsen. LÄS MER
13. Existerar jämställdhet i entrén till den affärsjuridiska världen? : En kritisk diskursanalys om hur den ideala biträdande juristen konstrueras i platsannonser
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/SvenskaSammanfattning : I denna uppsats analyseras sex olika platsannonser för biträdande jurister inom affärsjuridik. Syftet är att undersöka huruvida platsannonserna är könskodade eller inte för att kunna bidra till jämställdhetsfrågan inom yrket. LÄS MER
14. Environmental-oriented CSR communication and the attractiveness of employers : From a potential employee perspective
Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomiSammanfattning : The purpose of this bachelor thesis was to extend the knowledge of how environmental-oriented CSR communication in job advertisements affects the attractiveness of employers from a potential employee perspective. The study was based on three theories, Employer brand, Social identity theory, and Signaling theory, and the concept of environmental-oriented CSR communication. LÄS MER
15. Communicating corporate image: A Multimodal Critical Discourse Analysis on LinkedIn Job Advertisements
Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : Corporate image reflects on how a company is perceived to the public outside of the organisation. It is based on the reputation the company already has and constantly creates. LÄS MER