Sökning: "köpbeteende bilar"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden köpbeteende bilar.

  1. 1. Ursprungslandseffektens påverkan vid bilköp : En studie av svenska konsumenters uppfattning av kinesiska produkter

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Philip Grane Elisson; Johanna Lindroth; [2024]
    Nyckelord :Country-of-origin COO ; Country-of-origin effects; Made in China; Purchase decision;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka vilka effekter COO har på svenska konsumenter gällande varumärken och produkter med ursprung från Kina.  Metod: Studien har utgått från en deduktiv process med en kvantitativ metod. LÄS MER

  2. 2. Digital förberedelse inför ett bilköp : En studie kring användarförväntningar online

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Niklas Bank; [2021]
    Nyckelord :Purchase behaviour; user expectations; user experience; online-reviews; online forums; Köpbeteende; Användarförväntningar user expectations ; användarupplevelse user experience ; online-recensioner; diskussionsforum;

    Sammanfattning : Digitaliseringen har bidragit till att man inför ett köpbeslut kan inhämta information från en mängd olika håll och i samband med det har forskningsbegrepp som elektronisk mun-till-mun marknadsföring (eWom) börjat äga rum genom att människor recenserar produkter, skriver om dom på sociala medier och betygsätter varorna. Dessa aspekter bidrar till att man kan bygga upp en trygghet inför sitt köp. LÄS MER

  3. 3. Segmentering av miljöbilskonsumenten : - en beskrivande studie av 2000-talets tidiga miljöbilsköpare

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Henrik Brunström; Josefin Lövgren; [2008]
    Nyckelord :Miljöbil; Alternativt bränsle; Gas; Eko-lojal; Innovatörer; Tidiga anpassare; etanol;

    Sammanfattning : Det finns idag en ökande miljömedvetenhet i samhället där många börjat ifrågasätta den miljöpåverkan vi orsakar i världen genom det sätt vi lever. Ett hållbart samhälle är det självklara målet för många, men vi verkar ändå inte vara villiga att förändra vår livsstil trots alarmerande rapporter från forskarsamfundet världen över. LÄS MER

  4. 4. In Search of an Integrating Product Model : Integrating Consumer Behaviour and Customer Value

    Magister-uppsats, Ekonomiska institutionen

    Författare :Andreas Bergius; Jenny Kragell; [2001]
    Nyckelord :Business and economics; Staffan Hård af Segerstad; Marketing; Product; Value; Consumer Behaviour; Ekonomi;

    Sammanfattning : Background: The concept of the product is a multi faced problem, and involves issues such as core value, tangible and intangible products, services, warranties etc. It is a thick jungle of information regarding what a product can be said to be. Closely linked to the concept of the product are also the terms buying behaviour and value. LÄS MER