Sökning: "köpbeteende kotler"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden köpbeteende kotler.

  1. 1. Bokakademin i Östergötland AB möter framtiden : En studie av studenters köpbeteende vad gäller kurslitteratur och ett förslag på marknadsföringsstrategi för Bokakademin

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomi; Filosofiska fakulteten

    Författare :Fabian Hamnqvist; Emma Svensson; [2013]
    Nyckelord :college bookstores; online textbook retailers; purchasing behaviour; marketing activities; marketing strategy; Bokakademin; köpbeteende; marknadsföringsstrategi;

    Sammanfattning : Bokakademin i Östergötland AB möter framtiden – En studie av studenters köpbeteende vad gäller kurslitteratur och ett förslag på marknadsföringsstrategi för Bokakademin (Bokakademin i Östergötland AB meets the future – A study of students’ purchasing behaviour regarding textbooks and a proposal for a marketing strategy for Bokakademin) Authors: Fabian Hamnqvist and Emma Svensson Bachelor’s thesis in business administration Linköping University, Department of Management and Engineering, 2013 Supervisor: Mehran Noghabai Abstract This paper examines the competition arising from online textbook retailers met by physical college bookstores. The paper examines the implications of college students' purchasing behaviour when buying textbooks, how a specific corporate clientele is composed and the purchasing habits of these customers to the specific company in question. LÄS MER

  2. 2. En kvantitativ studie om köpbeslutsprocessen : En undersökning inriktad på kvinnors konsumtion av konfektionsvaror till låga priser

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Carolina Henning; Malin Kåmark; [2011]
    Nyckelord :köpbeslutsprocess; buying decision process; brand loyalty; behov; needs; low price; overconsumption; value; retail; experience; consumer behavior; varumärkeslojalitet; lågpris; överkonsumtion; värde detaljhandeln; upplevelse; konsumentbeteende;

    Sammanfattning : Den svenska klädimporten har ökat dramatiskt och vårt samhälle har förändrats till ett konsumtionssamhälle där vi shoppar efter ”köp och släng” istället för ”slit och släng”. Den ökade klädkonsumtion är ett omdiskuterat samhällsproblem och mode är en färskvara som uppdateras i en allt snabbare takt. LÄS MER

  3. 3. En kvantitativ studie om köpbeslutsprocessen : En undersökning inriktad på kvinnors konsumtion av konfektionsvaror till låga priser

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :CAROLINE HENNING; MALIN KÅMARK; [2011]
    Nyckelord :köpbeslutsprocess; behov; buying decision process; brand loyalty; needs; low price; overconsumption; value; retail; experience; consumer behavior; varumärkeslojalitet; lågpris; överkonsumtion; värde detaljhandeln; upplevelse; konsumentbeteende;

    Sammanfattning : Den svenska klädimporten har ökat dramatiskt och vårt samhälle har förändrats till ett konsumtionssamhälle där vi shoppar efter ”köp och släng” istället för ”slit och släng”. Den ökade klädkonsumtion är ett omdiskuterat samhällsproblem och mode är en färskvara som uppdateras i en allt snabbare takt. LÄS MER

  4. 4. Fönstershoppar du? : Den visuella kommunikationens roll i köpbeslutsprocessen

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Sandra Rosberg; Emma Rosberg; [2011]
    Nyckelord :visual communication; purchase decision process; impact; text; color; shape; storefront.; Visuell kommunikation; köpbeslutsprocessen; påverkan; text; färg; form; skyltfönster;

    Sammanfattning : Visuell kommunikation är något som vi dagligen stöter på i vår vardag, i form av reklamannonser, reklamfilmer, skyltningar osv. Skyltfönster är en form av visuell kommunikation, och fungerar som företagens ansikte utåt och det skapar ofta en första bild hos mottagaren om företaget. LÄS MER

  5. 5. Påverkansteknik i en livsmedelsbutik : En fallstudie av påverkansteknik på PA:s Kvantum

    Kandidat-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Lena-Marie Bengtsson; Helena Stenqvist; [2008]
    Nyckelord :Marknadsföring; Påverkansteknik; Påverkanstaktik; Påverkan;

    Sammanfattning : Varje dag exponeras man som konsument för en mängd reklam av olika slag. Stora summor läggs varje år på reklam och konkurrensen blir allt hårdare för företagen att synas och märkas på marknaden. LÄS MER