Sökning: "kommunikation mellan chefer"

Visar resultat 1 - 5 av 315 uppsatser innehållade orden kommunikation mellan chefer.

  1. 1. Normer och lärande. : En studie av dynamiken mellan normer och medarbetares lärande på arbetsplatsen.

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktik

    Författare :Lindqvist Wenwen; [2024]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to increase understanding of the relationship between norms and employee learning in the workplace. The study is aimed at employees' work experiences from different perspectives, such as collaboration, communication, organization of work, and room for action, and thereby highlights the dynamics between norms and employee learning in the workplace. LÄS MER

  2. 2. Kan en arbetsplats både innehålla flexibilitet och mellanmänskliga relationer? : En deskriptiv diskursanalys om chefers och medarbetares skilda syn på kompetensutveckling och arbetslivshegemoni

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Therese Zackrisson; [2024]
    Nyckelord :diskursanalys; kompetensutveckling; hegemoni; subjektspositioner; arbetsliv; inflytande;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att skapa förståelse och på ett deskriptivt sätt beskriva chefernas inflytande över medarbetarnas kompetensutveckling. Metodvalet är en semistrukturerad intervjuform av chefer och medarbetare. Medarbetarna i studien är födda mellan åren 1999 och 2004. LÄS MER

  3. 3. Samarbetet mellan chefer och HR: En fenomenologisk studie om hur chefer och HR upplever samarbetet mellan dem

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Nema Sillah Bagge; Vanessa Henrysson Roqueta; [2024]
    Nyckelord :Human resources; chefer; samarbete; kommunikation; ansvarsområden; organisationskultur; Social Sciences;

    Sammanfattning : De arbetsområden där chefer och HR delar ansvar och behöver samarbeta är många. Detta beror i huvudsak på att både chefer och HR besitter personalansvar, där HR:s roll primärt är att stötta chefer i deras arbete på olika sätt. LÄS MER

  4. 4. Arbetsrelationen i en postpandemisk miljö : En kvalitativ studie om förändrade vanor och arbetsrutiner kopplat till distansarbete samt dess påverkan på relationen mellan chef och anställd

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Nelli Felländer; Vilma Svärdberg; [2024]
    Nyckelord :chef-anställd; arbetsrelation; det psykologiska kontraktet; hybridarbete; institutionell förändring; postpandemiska förändringar;

    Sammanfattning : COVID-19 har lett till nya rutiner och preferenser för arbetets utförande och syftet med denna uppsats är undersöka om dessa blivit bestående och på vilket sätt det påverkat relationen mellan chef och anställd i en postpandemisk miljö. Studien bygger på intervjuer med tre chefer och tre anställda inom ett företag som till följd av pandemin förändrat sina arbetsrutiner till mer distansarbete. LÄS MER

  5. 5. Mellanchefen & hantering av medarbetares motstånd mot förändring

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Elsa Berg; Alicia Bergström; [2024]
    Nyckelord :Middle manager; employee resistance to change; change aversion; change management; managing resistance to change.;

    Sammanfattning : Titel: Mellanchefen & hantering av medarbetares motstånd mot förändring Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi  Författare: Elsa Berg och Alicia Bergström Handledare: Emilia Kvarnström   Datum: 2024 - Januari   Syfte: Idag driver företag ständigt förändring- och utvecklingsarbeten och med förändringar kommer ofta motståndsreaktioner. Motstånd mot förändring från medarbetare behöver bemötas och hanteras för att förändringar ska kunna fortgå i verksamheter. LÄS MER