Sökning: "konsumentundersökning"

Visar resultat 16 - 20 av 29 uppsatser innehållade ordet konsumentundersökning.

  1. 16. Ekologisk bomull : Ett steg till ett grönare företag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Sandra Ljungström; Frida Spångberg; [2011]
    Nyckelord :organic cotton; consumer influence; green marketing; sustainable options; swedish clothing companies; ekologisk bomull; konsumentinflytande; grön marknadsföring; hållbara alternativ; svenska klädföretag;

    Sammanfattning : Allt fler konsumenter väljer att göra ekologiska val, detta på grund av en ökad medvetenhet samt ett intresse för miljön. Bomull är en av de fibrer som används mest i kläder, trots detta så är bomullsproduktionen väldigt påfrestande för miljön. LÄS MER

  2. 17. Den textila detaljhandelns biståndsarbete som marknadsföring. : Hur uppfattas det av kunden?

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :SANNA SINTORN; CHARLOTTE PLAHN; [2010]
    Nyckelord :biståndsarbete; detaljhandel; marknadsföring;

    Sammanfattning : Biståndsarbete har blivit mer och mer vanligt i Sverige både statligt, privat och nu även iföretagsvärlden. Detaljhandeln i modebranschen, med sin uppmärksammat smutsiga produktion, harbörjat använda sig av biståndsarbete för att återfå förtroendet hos sina kunder. LÄS MER

  3. 18. Utanför lådan : En studie av effekten av designkommunikation inom förpackningsdesign.

    M1-uppsats, Tekniska Högskolan

    Författare :Elin Halldorsdottir; Ninna Ekstrand; [2010]
    Nyckelord :grafisk design; kommunikation; förpackningsdesign;

    Sammanfattning : Syftet med arbetet är att i samarbete med företagen Stora Enso Packaging ochGuldfågeln AB göra en undersökning för att påvisa effekten avdesignkommunikation inom förpackningsdesign. Utifrån undersökningen formgesen ny tryckmässig layout på Guldfågeln AB:s 2 kg kycklingbröstfilé förpackning. LÄS MER

  4. 19. Skivförpackningar–en studie om konsumentval

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Johan Bengtsson; [2009]
    Nyckelord :marknadsundersökning; fokusgrupper; Jakebox; Digipack; Jewel box; Super jewel box; cd; Konsumentval; market research; Consumer Choice; environmental choice; focus groups; miljöval;

    Sammanfattning : Denna rapport är en konsumentundersökning rörande skivförpackningar. Syftet med undersökning är att ta reda på vad konsumenter har för attityd, tankar och känslor kring olika slags skivförpackningar. LÄS MER

  5. 20. Varför handla svenskt kött? : en konsumentundersökning

    L3-uppsats, SLU/Dept. of People and Society

    Författare :Henrik Johansson; Andreas Källström; [2008]
    Nyckelord :svenskt kött; konsumentundersökning; lokalproducerat; ekologiskt kött;

    Sammanfattning : The background to the work bases on the consumers view around Swedish and foreign meat products, and how the attitude around the meat products is pursued in the shops. The consumers request high meat quality and security . Many consumers value local produced and ecological meat products but the price is too high. LÄS MER