Sökning: "konsumentundersökning"
Visar resultat 6 - 10 av 29 uppsatser innehållade ordet konsumentundersökning.
6. Framtida konsumtion på befintliga och nya handelsplatser : En plats- och konsumentundersökning för obemannade självservicebutiker
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Industriell teknik; Uppsala universitet/Institutionen för biologisk grundutbildningSammanfattning : Our demands on services and availability increases at the same time as the society gets more urbanized and more people tends to commute. In order to facilitate the consumer, technology based self-service (TBSS) stores might survive and thrive. LÄS MER
7. I valet och kvalet - en konsumentundersökning om användandet av självscanning
Master-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro UniversitetSammanfattning : .... LÄS MER
8. Energimärkning torktumlare : Utredning av energimärkningen på torktumlare samt möjliga förbättringsåtgärder vid körningar med liten last
M1-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Olika delar av världen använder energi på olika sätt och till olika ändamål. I Sverige stod delsektorn Tvätt och tork för 6% av landets totala elanvändning år 2007. LÄS MER
9. Corporate Social Marketing - Hur minskat matsvinn kan skapa konkurrensfördelar
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Syfte: Studiens syfte är att se hur dagligvaruhandeln kan generera konkurrensfördelar genom användning av Corporate Social Marketing avseende konsumenters matsvinn. Detta har granskats genom att analysera dagligvaruhandelns egna hantering och marknadsföring av matsvinn samt konsumenters hantering och åsikter av matsvinn i hushållen. LÄS MER
10. Konsumenters åsikter om pris och påverkan på utbudet av ekologiska livsmedel : En konsumentundersökning
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för kostvetenskapSammanfattning : Bakgrund: Utbudet och försäljningen av ekologiska livsmedel har ökat de senaste åren. Detta har medfört att distributionskanalerna blivit fler. Utbud och pris är två viktiga faktorer vid inköp. LÄS MER