Sökning: "konsumentundersökning"

Visar resultat 6 - 10 av 29 uppsatser innehållade ordet konsumentundersökning.

  1. 6. Framtida konsumtion på befintliga och nya handelsplatser : En plats- och konsumentundersökning för obemannade självservicebutiker

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Industriell teknik; Uppsala universitet/Institutionen för biologisk grundutbildning

    Författare :Christoffer Ahlström; Martin Röjås; [2017]
    Nyckelord :TBSS; technology based self service; store; vending machines; availability; self-service store; TBSS; obemannad självservice; butik; varuautomat; tillgänglighet; självservicebutik;

    Sammanfattning : Our demands on services and availability increases at the same time as the society gets more urbanized and more people tends to commute. In order to facilitate the consumer, technology based self-service (TBSS) stores might survive and thrive. LÄS MER

  2. 7. I valet och kvalet - en konsumentundersökning om användandet av självscanning

    Master-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro Universitet

    Författare :Karin Anglenius; Iza Sjödin; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 8. Energimärkning torktumlare : Utredning av energimärkningen på torktumlare samt möjliga förbättringsåtgärder vid körningar med liten last

    M1-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)

    Författare :Ronja Andersson; [2016]
    Nyckelord :torktumlare; luftflöde; laststorlek;

    Sammanfattning : Olika delar av världen använder energi på olika sätt och till olika ändamål. I Sverige stod delsektorn Tvätt och tork för 6% av landets totala elanvändning år 2007. LÄS MER

  4. 9. Corporate Social Marketing - Hur minskat matsvinn kan skapa konkurrensfördelar

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Gustav Engberg; Stefan Zatezalo; [2014]
    Nyckelord :Corporate Social Marketing; CSM; matsvinn; ansvarstagande; konkurrensfördelar; marknadsföring.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Studiens syfte är att se hur dagligvaruhandeln kan generera konkurrensfördelar genom användning av Corporate Social Marketing avseende konsumenters matsvinn. Detta har granskats genom att analysera dagligvaruhandelns egna hantering och marknadsföring av matsvinn samt konsumenters hantering och åsikter av matsvinn i hushållen. LÄS MER

  5. 10. Konsumenters åsikter om pris och påverkan på utbudet av ekologiska livsmedel : En konsumentundersökning

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för kostvetenskap

    Författare :Sara Johansson; Sandra Wiklund; [2014]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund: Utbudet och försäljningen av ekologiska livsmedel har ökat de senaste åren. Detta har medfört att distributionskanalerna blivit fler. Utbud och pris är två viktiga faktorer vid inköp. LÄS MER