Sökning: "konsumentundersökning"

Visar resultat 21 - 25 av 29 uppsatser innehållade ordet konsumentundersökning.

  1. 21. Kulturella faktorer att ta hänsyn till vid lansering av ny mobiltelefon i Mellanöstern

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Eliana Soleiman; [2008]
    Nyckelord :Mellanöstern; arabisktalande länder; Förenade arabemiraten; Kuwait; Libanon; kulturella faktorer; mobiltelefoni; Nokia; Sony Ericsson; konsumentbeteende; val av varumärke; konsumentundersökning;

    Sammanfattning : I denna uppsats undersöker jag kulturella faktorer att ta hänsyn till vid lansering av en ny mobiltelefon i Mellanöstern för att vinna marknadsandelar, vilket även är syftet med undersökningen. Genom att använda teorier om kulturen i denna region kombinerade med teorier om konsumentbeteenden skapas utifrån dessa en analysmodell. LÄS MER

  2. 22. Differentierings- och positioneringsmöjligheter på en mogen marknad - En undersökning av den svenska hemelektronikmarknaden

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Bobby Seger; Magnus Jakobsson; [2007]
    Nyckelord :Mogen marknad; differentiering; positionering; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Uppsatsen undersöker om det är möjligt att differentiera och positionera sig på en mogen marknad, detta med hjälp av en studie av den svenska hemelektronikmarknaden. Vi undersöker följande aktörer; El-Giganten, Expert, ONOFF och SIBA. LÄS MER

  3. 23. Hur handelns egna märkesvaror påverkar konsumentens upplevda variation inom ett sortiment

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Erik Källmin; Andreas Bengtsson; [2006]
    Nyckelord :EMV; EVM; dagligvaruhandeln; livsmedelbranschen; variation; mångfald; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Uppsatsen syfte är att ur ett konsumentperspektiv förklara huruvida det finns ett samband mellan konsumentens upplevelse av variationen och förekomsten av EMV inom ett sortiment. Teori En genomgång av befintlig teori rörande områdena konsumentupplevd variation, konsumentupplevd kvalite och EMVs inverkan på faktisk variation som har legat till grund för utformning av vår teoretiska referensram. LÄS MER

  4. 24. Egna märkesvaror- Kunden i centrum? : En fallstudie av EMV i livsmedelsbranschen

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Daniel Klinga; Henrik Söderlund; [2005]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Ambitionen med denna studie är att med hjälp av branschexperter och konsumenter söka faktorer som ska öka vår förståelse för om Egna Märkesvaror (EMV) uppfyller ett behov för konsumenterna eller om det är ett hämmande inslag i Svensk dagligvaruhandel. I vår undersökning använder vi oss av en deduktiv ansats där vi utgår från redan befintliga teorier och ställer dessa emot empirin. LÄS MER

  5. 25. I en värld av lyx : En konsumentundersökning om lyxkonsumtion

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Gunilla Birck; Jennie Kidd; [2005]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Sammanfattning saknas. ... LÄS MER