Sökning: "konsumentundersökning"
Visar resultat 21 - 25 av 29 uppsatser innehållade ordet konsumentundersökning.
21. Kulturella faktorer att ta hänsyn till vid lansering av ny mobiltelefon i Mellanöstern
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : I denna uppsats undersöker jag kulturella faktorer att ta hänsyn till vid lansering av en ny mobiltelefon i Mellanöstern för att vinna marknadsandelar, vilket även är syftet med undersökningen. Genom att använda teorier om kulturen i denna region kombinerade med teorier om konsumentbeteenden skapas utifrån dessa en analysmodell. LÄS MER
22. Differentierings- och positioneringsmöjligheter på en mogen marknad - En undersökning av den svenska hemelektronikmarknaden
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Uppsatsen undersöker om det är möjligt att differentiera och positionera sig på en mogen marknad, detta med hjälp av en studie av den svenska hemelektronikmarknaden. Vi undersöker följande aktörer; El-Giganten, Expert, ONOFF och SIBA. LÄS MER
23. Hur handelns egna märkesvaror påverkar konsumentens upplevda variation inom ett sortiment
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte: Uppsatsen syfte är att ur ett konsumentperspektiv förklara huruvida det finns ett samband mellan konsumentens upplevelse av variationen och förekomsten av EMV inom ett sortiment. Teori En genomgång av befintlig teori rörande områdena konsumentupplevd variation, konsumentupplevd kvalite och EMVs inverkan på faktisk variation som har legat till grund för utformning av vår teoretiska referensram. LÄS MER
24. Egna märkesvaror- Kunden i centrum? : En fallstudie av EMV i livsmedelsbranschen
Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Ambitionen med denna studie är att med hjälp av branschexperter och konsumenter söka faktorer som ska öka vår förståelse för om Egna Märkesvaror (EMV) uppfyller ett behov för konsumenterna eller om det är ett hämmande inslag i Svensk dagligvaruhandel. I vår undersökning använder vi oss av en deduktiv ansats där vi utgår från redan befintliga teorier och ställer dessa emot empirin. LÄS MER
25. I en värld av lyx : En konsumentundersökning om lyxkonsumtion
Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Sammanfattning saknas. ... LÄS MER