Sökning: "kundrelationer"
Visar resultat 36 - 40 av 644 uppsatser innehållade ordet kundrelationer.
36. Restaurangen och Foodora – en överlevnadsstrategi under Covid-19 : En fallstudie på hur matleverans-appar påverkar företags förmåga att bevara och skapa kundrelationer
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Studien undersöker hur restaurangers kundrelationer påverkas vid outsourcing till matleverans-appar. Studien fokuserar både på ackvisition av kunder samt hur relationen till kunder förändras vid samarbetet. LÄS MER
37. Kundlojalitet ur kundens perspektiv : En kvalitativ studie om vilka faktorer som påverkar kundlojaliteten
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : SAMMANFATTNING Datum: 2022-01-13 Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15 hp Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens universitet Författare: Dolshi Hayllie Ranim, Mashhadi Mohammed Salman (000517) (920627) (960229) Titel: Kundlojalitet ur kundens perspektiv Handledare: Ulf Andersson Nyckelord: CRM, engagemang, word of mouth, kundlojalitet, förtroende, relation Frågeställning: Vilka faktorer påverkar lojalitet hos digitala klädföretag ur kundens perspektiv? Syfte: Syftet med denna studie är att öka kunskapen kring kundlojalitet och undersöka vilka faktorer som kan påverka lojalitet. Syftet är också att skapa förståelse kring hur CRM kan påverka kunders lojalitet i digitala klädföretag. LÄS MER
38. Förväntningar i en revisor-klient relation : En kvalitativ studie ur ett revisor- och klientperspektiv
Magister-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : När konkurrensen i olika branscher ökar blir goda kundrelationer allt viktigare, inte minst i revisionsbranschen som på senaste årtionden har präglats av stark konkurrens och mättnad. Revisionen i sig har börjat betraktas som alltmer oviktig och många klienter efterfrågar även tjänster som skapar mervärde. LÄS MER
39. "GILLA OM DU KOMMER!" : En studie om eventarrangörers syn på digitala kundrelationer
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : Many companies have started using social media platforms as a way to market themselves and their business, which is justified considering how the times have changed and the internet has grown more important as a tool for building your brand in the last decade. In this study, we will be examining how event organizing businesses choose to use Instagram as a way of creating engaging customer relationships. LÄS MER
40. Det digitala mötet och relationer : En kvalitativ studie om användningen av digitala möten på B2B-marknaden
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Kontinuerlig förändring är något som representanter på företagsmarknaden ständigt behöver förhålla sig till och marknaden är under påfrestningen av att ständigt behöva anpassa sig. 2020 ställdes världen upp och ner i och med Covid-19-pandemins utbrott och distansarbete vilket har lett att digitala möten mellan företagsrepresentanter på B2B- makrnaden har blivit allt vanligare. LÄS MER