Sökning: "kundrelationer"

Visar resultat 36 - 40 av 644 uppsatser innehållade ordet kundrelationer.

  1. 36. Restaurangen och Foodora – en överlevnadsstrategi under Covid-19 : En fallstudie på hur matleverans-appar påverkar företags förmåga att bevara och skapa kundrelationer

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Gabriel Hansson; [2022]
    Nyckelord :Restaurang; Outsourcing; Kundrelationer; Foodora;

    Sammanfattning : Studien undersöker hur restaurangers kundrelationer påverkas vid outsourcing till matleverans-appar. Studien fokuserar både på ackvisition av kunder samt hur relationen till kunder förändras vid samarbetet. LÄS MER

  2. 37. Kundlojalitet ur kundens perspektiv : En kvalitativ studie om vilka faktorer som påverkar kundlojaliteten

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Mohammed Salman; Dolshi Hayllie; Ranim Mashhadi; [2022]
    Nyckelord :CRM; engagemang; word of mouth; kundlojalitet; förtroende; relation.;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING  Datum: 2022-01-13 Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15 hp  Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens universitet Författare: Dolshi Hayllie  Ranim, Mashhadi  Mohammed Salman  (000517) (920627) (960229) Titel: Kundlojalitet ur kundens perspektiv Handledare: Ulf Andersson Nyckelord: CRM, engagemang, word of mouth, kundlojalitet, förtroende, relation Frågeställning: Vilka faktorer påverkar lojalitet hos digitala klädföretag ur kundens perspektiv? Syfte: Syftet med denna studie är att öka kunskapen kring kundlojalitet och undersöka vilka faktorer som kan påverka lojalitet. Syftet är också att skapa förståelse kring hur CRM kan påverka kunders lojalitet i digitala klädföretag. LÄS MER

  3. 38. Förväntningar i en revisor-klient relation : En kvalitativ studie ur ett revisor- och klientperspektiv

    Magister-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Elin Artig; Jessica Eriksson; [2022]
    Nyckelord :Auditor; Client; Expectations; Relationships; Advice; Service Quality; Revisor; Klient; Förväntningar; Relationer; Rådgivning; Tjänstekvalitet;

    Sammanfattning : När konkurrensen i olika branscher ökar blir goda kundrelationer allt viktigare, inte minst i revisionsbranschen som på senaste årtionden har präglats av stark konkurrens och mättnad. Revisionen i sig har börjat betraktas som alltmer oviktig och många klienter efterfrågar även tjänster som skapar mervärde. LÄS MER

  4. 39. "GILLA OM DU KOMMER!" : En studie om eventarrangörers syn på digitala kundrelationer

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Therese Odelbrink; Tilde Lemnert Persson; Felicia Vesterlund; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Many companies have started using social media platforms as a way to market themselves and their business, which is justified considering how the times have changed and the internet has grown more important as a tool for building your brand in the last decade. In this study, we will be examining how event organizing businesses choose to use Instagram as a way of creating engaging customer relationships. LÄS MER

  5. 40. Det digitala mötet och relationer : En kvalitativ studie om användningen av digitala möten på B2B-marknaden

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Marcus Holmkvist; Jonathan Nilsson; [2022]
    Nyckelord :Relationsmarknadsföring; B2B; Förtroende; Engagemang; Relationer; Kommunikation;

    Sammanfattning : Kontinuerlig förändring är något som representanter på företagsmarknaden ständigt behöver förhålla sig till och marknaden är under påfrestningen av att ständigt behöva anpassa sig. 2020 ställdes världen upp och ner i och med Covid-19-pandemins utbrott och distansarbete vilket har lett att digitala möten mellan företagsrepresentanter på B2B- makrnaden har blivit allt vanligare. LÄS MER