Sökning: "kvalitativ intervju media och kommunikation"

Visar resultat 16 - 20 av 39 uppsatser innehållade orden kvalitativ intervju media och kommunikation.

  1. 16. Kommunikation vid uppföljning av försäljning : Identifiering av en kommunikationsprocess problemområden

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Mathilda Johansson; Olivia Olsson; [2017]
    Nyckelord :Kommunikation; B2B; uppföljning av försäljning;

    Sammanfattning : Fallföretaget för denna studie påvisade att de hade upplevt brister i kommunikationen mellan kund och företag när det kom till uppföljning av försäljning. Fallföretaget ville därmed ha information om hur kommunikationen ser ut i dagsläget, vilka problemområden som finns i processen, samt hur kunden och företaget önskar att kommunikationen ska se ut. LÄS MER

  2. 17. Demokrati i den digitala sfären. En kvalitativ studie om invånardialog på Helsingborgs stads Facebooksida

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Sociologi

    Författare :Johanna Johansson; [2017]
    Nyckelord :invånardialog; medborgardialog; kommunikation; Facebook; sociala medier; demokrati; citizen dialogue; communication; social media; democracy; Social Sciences;

    Sammanfattning : I det här arbetet behandlas invånardialog på det sociala mediet Facebook. Jag har genomfört en studie av hur Helsingborgs stad använder sin Facebooksida för att föra en dialog med invånarna samt hur denna dialog ser ut i praktiken. LÄS MER

  3. 18. Happy Snapping! En studie om Snapchat som möjlig kanal för marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Hannah Nilsson; [2016]
    Nyckelord :Sociala medier; Sociala medier och marknadsföring; Snapchat; Snapchat och marknadsföring; Social marknadsstrategi; Marknadsföringskanaler;

    Sammanfattning : Sociala medier har idag en betydande roll för företag och deras marknadsföringsmöjligheter. Snapchat är relativt ny social medieapplikation som möjliggör kommunikation mellan människor. Denna studie undersöker Snapchat som möjlig kanal för företags marknadsföring. LÄS MER

  4. 19. Informationsspridning genom olika kanaler och medium i en organisation

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Adam Jernberg; [2016]
    Nyckelord :information dissemination; knowledge management; information; knowledge; communication; business information; intranet; informationsspridning; kunskapshantering; information; kunskap; kommunikation; företagsinformation; intranät;

    Sammanfattning : I dag så sprids information på ett helt annat sätt än vad den gjorde för både fem och tjugo år sedan och i takt med att tekniken utvecklas så förändras vårt sätt att ta del av information. På många arbetsplatser så är informationsspridning en central del av verksamheten, och tidigare forskning har visat att effektiv spridning av information ökar möjligheterna för företaget att utvecklas. LÄS MER

  5. 20. Att ta det säkra före det osäkra : En studie om hur risker med skadliga kemikalier kommuniceras mellan gravida och barnmorskor

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)

    Författare :Erika Göransson; [2015]
    Nyckelord :Risk communication; Ecotoxicology; Endocrine disruptor; Pregnant women; Midwives 
; Riskkommunikation; Miljögifter; Hormonstörande kemikalier; Gravida kvinnor; Barnmorskor;

    Sammanfattning : Dagligen utsätts vi för en stor mängd kemikalier, som har visat sig vara mer eller mindre farliga. Många av dessa kemikalier har en negativ påverkan genom att förgifta miljön men också oss människor. Barn och foster är speciellt utsatta för skadliga kemikalier och främst hormonstörande kemikalier. LÄS MER