Sökning: "kvalitativ intervju media och kommunikation"
Visar resultat 6 - 10 av 39 uppsatser innehållade orden kvalitativ intervju media och kommunikation.
6. Animerade bokomslag i ljudboksappar : Att väcka intresse med hjälp av rörlig grafik
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolanSammanfattning : På många medieplattformar förekommer i dagsläget ofta någon form av rörliga element, till exempel så ackompanjeras vissa låtar i Spotify av en animation, eller så förhandsvisas serier i Netflix genom en kort trailer. Detta är inget som ännu hunnit nå fram till ljud- och e-boksvärlden, där apparna fortfarande bara består av statiska element och omslag. LÄS MER
7. Storytelling hos hjälporganisationer : en växande bransch
Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Det finns i dagens samhälle en uppåtgående trend när det kommer till att ta socialt ansvar – hos såväl privatpersoner som organisationer. Att agera hållbart är sålunda ett omtalat ämne som debatteras nu mer än någonsin tidigare. Ett sätt att agera hållbart är att konsumera second hand. LÄS MER
8. En kommunikativ kommun? : - Hur upplever invånarna Gävle kommuns sociala medier?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : Sociala medier har blivit en stor kommunikativ del av vardagen i samhället. Information och interaktion ökar på digitala plattformar. Myndigheter kämpar med att skapa dialog med medborgare och har svårigheter med att nå ut med information till samhället genom sina informationskanaler. LÄS MER
9. Hur gör kommuner för att attrahera och behålla kompetens? : En kvalitativ studie av kommuners arbete med employer branding
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Employer branding är ett omfattande begrepp som används i många organisationer. Syftet med denna studie är att beskriva hur kommuner använde sig av employer branding utifrån att behålla och attrahera kompetens. LÄS MER
10. Sociala medier och den skimrande dialogen - ett kritiskt perspektiv på ett sjukhus Facebooksida
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : By examining Skåne University Hospital, hereafter Sus, Facebook page this study aims to increase the understanding of the communicative choice of being present on social media. This study aims to contribute with knowledge about, and how, communication and activities on social media can contribute to the strategic communication and goals of an authority. LÄS MER