Sökning: "kvantitativ forskning enkät"
Visar resultat 1 - 5 av 582 uppsatser innehållade orden kvantitativ forskning enkät.
1. Den uppkopplade generationen : -En kvantitativ studie på ensamhet bland 18-35 åringar
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : Levels of loneliness are high in young adults, meanwhile they are the most connected generations ever through social media. Potential links between loneliness and the increased use of social media is of sociological interest to study. LÄS MER
2. Vem passar bäst för jobbet? : - en kvantitativ studie om hur offentlig och privat erfarenhet påverkar synen på jobblämplighet
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för psykologi (PSY)Sammanfattning : Syftet med den här studien var att undersöka om det fanns någon skillnad i hur privat och offentligt anställda uppfattades i fråga om värme och kompetens samt om detta påverkade bedömningen av jobblämplighet. De tre hypoteser som prövades i studien var att kandidater som har varit offentligt anställda bedömdes högre på värme än privat anställda, kandidater som har varit privat anställda bedömdes högre på kompetens än offentligt anställda samt att det fanns en skillnad i bedömningen av hur lämplig en kandidat värderades för ett specifikt jobb beroende på om personen hade varit offentligt eller privat anställd. LÄS MER
3. Upplevda sömnsvårigheter och upplevelse av sömnens påverkan på träning, hos fysioterapeutstudenter vid Luleå Tekniska Universitet : en kvantitativ enkätstudie
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Bakgrund: Sömnsvårigheter och sömnbrist är vanligt hos universitetsstudenter. Sömnbrist kan leda till att de fysiska och kognitiva förmågorna påverkas negativt såsom en ökad risk för skador samt sämre återhämtningsförmåga. Vanliga riskfaktorer för sömnbesvär är stress, fysisk inaktivitet, alkohol och koffeinintag. LÄS MER
4. Hur påverkar CSR konsumenters köpintention? : En studie om hur företags sociala ansvar påverkar konsumenternas tilltro, köpintention och varumärkeslojalitet.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Sammanfattning Titel: Hur påverkar CSR konsumenters köpintention? Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: David Timbré och Lucas Persson Handledare: Martin Ahlenius Datum: HT 23 Syfte: Studiens syfte är att undersöka hur konsumenters uppfattning, medvetenhet och förtroende kring ett företags sociala samhällsansvar påverkar köpintention. Metod: Studiens metodik baseras på en kvantitativ karaktär med ett deduktivt, positivistiskt synsätt. LÄS MER
5. Stress och Känsla av Sammanhang : En kvantitativ enkätstudie
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för psykologi (PSY)Sammanfattning : Abstrakt Syfte: Undersöka hur stress, kön och ålder påverkar studenters känsla av sammanhang vid åtta svenska högskolor/universitet. Målet är att fördjupa förståelsen kring interaktionen mellan dessa variabler samt få en tydligare uppfattning om hur stress påverkar studenters känsla av sammanhang. LÄS MER