Sökning: "målgruppsanalyser"
Visar resultat 6 - 10 av 11 uppsatser innehållade ordet målgruppsanalyser.
6. Att optimera för målgruppen : Processen att skapa en målgruppsanpassad landningssida för Rebtel
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknikSammanfattning : Företaget Rebtel ville ha en ny landningssida som riktade sig till internationella studenter. Denna sida skulle vara optimerad för målgruppen både gällande design och innehåll. En förundersökningen bestående av bland annat intervjuer med målgruppen, målgruppsanalyser och research gjordes därför. LÄS MER
7. Målgruppsanalys : en fallstudie av textilföretaget Salming Underwear
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : I dagens industriella samhälle finns det en hel uppsjö av produkter för oss som konsumenter. För oss handlar det om att fylla våra behov. För företagen handlar det om att få konsumenterna uppmärksammade på just deras produkt och särskilja sig på marknaden. Det gäller då att man har koll på vilken som är ens målgrupp. LÄS MER
8. Bungenäsmöbeln : ett examensarbete för Skälsö Arkitekter
Kandidat-uppsats, Institutionen för humaniora och samhällsvetenskapSammanfattning : The essay describes the bachelor project by Marie Hanås, in collaboration with Skälsö Arkitekter. Skälsö Arkitekter are currently developing an area in the north of Gotland, Bungenäs; previously home to lime stone quarries and military bases. The brief was to design a set of outdoor furniture to complement the new development. LÄS MER
9. Book Cover Process - some Swedish publishers work with authors and designers in the creation of book covers
Kandidat-uppsats, Institutionen för teknik och naturvetenskap; Tekniska högskolanSammanfattning : The market for book publishing has changed over the past years. Now the publishers has more pressure on them the to make a profit and every book must now be an economic investment. Meanwhile, more and more new publishers that start up their businesses and every year the competition gets tougher. LÄS MER
10. Medieval, budgetering och schemaläggning för butikens marknadsföring
M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälleSammanfattning : Många butiker har idag problem med att fördela sina marknadsföringsmedel. Ofta sänder de ut stora mängder reklam men har svårt att veta om deras marknadskommunikation får något genomslag eller inte. LÄS MER