Sökning: "marknadsföring projekt"
Visar resultat 21 - 25 av 102 uppsatser innehållade orden marknadsföring projekt.
21. Plats i förändring : En fallstudie över hur Solna stad och Stockholms stad använt sig av platsmarknadsföring för Hagastaden
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för fysisk planeringSammanfattning : Den här uppsatsen handlar om vilken betydelse platsmarknadsföring har för den kommunala fysiska planeringen. Syftet med undersökningen är att redogöra för avsikten, processen och mottagandet av platsmarknadsföring. LÄS MER
22. Andelsjordbruk jämfört med Community supported agriculture, CSA i Europa och USA
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentSammanfattning : I Sverige har det på senare år startats allt fler andelsjordbruk som är en del av den internationella rörelsen för Community supported agriculture, CSA. Samtidigt har intresset för att köpa mat direkt från bonden ökat, mycket på grund av alla nya REKO-ringar runt om i landet. LÄS MER
23. Göteborg 2021 : Hur en jubileumssatsning kan attrahera besökare till en destination
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : År 2021 fyller Göteborg 400 år som stad. På initiativ av Göteborgs kommun och Göteborg & Co firas detta med en stor jubileumssatsning som involverar ett stort antal projekt. Hela jubileumssatsningen startade år 2010 och sträcker sig fram till självaste jubileumsåret 2021. LÄS MER
24. Spela vidare, konsumenten! : Interaktiv marknadsföring och svenska reklambyråers användande av spelifering
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/InformatikSammanfattning : Syftet med detta arbete var att genom semistrukturerade intervjuer och enkäter, kartlägga svenska reklambyråers användning och förståelse för vad spelifiering innebär inom marknadsföring. Reklambyråer utspridda i Sverige med olika antal anställda har svarat på enkäterna och majoriteten av reklambyråerna har hört talas om termen spelifiering sedan innan men endast ett fåtal har använt sig av det i sina egna reklamprojekt. LÄS MER
25. Landskrona Bois tjejfotbollssatsning och dess påverkan på omgivningen
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Studien ”Landskrona Bois tjejsatsning och dess påverkan på omgivningen” handlar om genomförandet av en satsning på tjejfotboll i en elitförening som under sin 103-åriga historia endast haft dam/tjej verksamhet under korta perioder. Fotbollen är en mansdominerad idrott och sägs vara skapad ”av män för män” vilket visar på den underordnad kvinnorna har i förhållande till männen i denna idrott. LÄS MER