Sökning: "marknadsföring projekt"

Visar resultat 21 - 25 av 102 uppsatser innehållade orden marknadsföring projekt.

  1. 21. Plats i förändring : En fallstudie över hur Solna stad och Stockholms stad använt sig av platsmarknadsföring för Hagastaden

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för fysisk planering

    Författare :Linn Henriksson; Julia Ågren; [2019]
    Nyckelord :Platsmarknadsföring; City Branding; Place Branding; Place Marketing; Hagastaden; Stockholms stad; Solna stad; Globalisering; Fysisk Planering;

    Sammanfattning : Den här uppsatsen handlar om vilken betydelse platsmarknadsföring har för den kommunala fysiska planeringen. Syftet med undersökningen är att redogöra för avsikten, processen och mottagandet av platsmarknadsföring. LÄS MER

  2. 22. Andelsjordbruk jämfört med Community supported agriculture, CSA i Europa och USA

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Rosmarie Sundström; [2019]
    Nyckelord :andelsjordbruk; community supported agriculture; CSA; definition; resursmobilisering; modell; grupp; möjlighetsstruktur; rekryteringsnätverk;

    Sammanfattning : I Sverige har det på senare år startats allt fler andelsjordbruk som är en del av den internationella rörelsen för Community supported agriculture, CSA. Samtidigt har intresset för att köpa mat direkt från bonden ökat, mycket på grund av alla nya REKO-ringar runt om i landet. LÄS MER

  3. 23. Göteborg 2021 : Hur en jubileumssatsning kan attrahera besökare till en destination

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Julia Eldeblad; Ellen Löfquist; [2019]
    Nyckelord :Gothenburg 2021; anniversary initiative; destination development; marketing; tourism; Göteborg 2021; jubileumssatsning; destinationsutveckling; marknadsföring; turism;

    Sammanfattning : År 2021 fyller Göteborg 400 år som stad. På initiativ av Göteborgs kommun och Göteborg & Co firas detta med en stor jubileumssatsning som involverar ett stort antal projekt. Hela jubileumssatsningen startade år 2010 och sträcker sig fram till självaste jubileumsåret 2021. LÄS MER

  4. 24. Spela vidare, konsumenten! : Interaktiv marknadsföring och svenska reklambyråers användande av spelifering

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Informatik

    Författare :Joakim Lundström; [2019]
    Nyckelord :gamers; lek; marknadsföring; reklambyråer; spelifiering; spel;

    Sammanfattning : Syftet med detta arbete var att genom semistrukturerade intervjuer och enkäter, kartlägga svenska reklambyråers användning och förståelse för vad spelifiering innebär inom marknadsföring. Reklambyråer utspridda i Sverige med olika antal anställda har svarat på enkäterna och majoriteten av reklambyråerna har hört talas om termen spelifiering sedan innan men endast ett fåtal har använt sig av det i sina egna reklamprojekt. LÄS MER

  5. 25. Landskrona Bois tjejfotbollssatsning och dess påverkan på omgivningen

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Didrik Ekstrand; [2018]
    Nyckelord :Tjejfotboll; marknadsföring; jämställdhet;

    Sammanfattning : Studien ”Landskrona Bois tjejsatsning och dess påverkan på omgivningen” handlar om genomförandet av en satsning på tjejfotboll i en elitförening som under sin 103-åriga historia endast haft dam/tjej verksamhet under korta perioder. Fotbollen är en mansdominerad idrott och sägs vara skapad ”av män för män” vilket visar på den underordnad kvinnorna har i förhållande till männen i denna idrott. LÄS MER