Sökning: "marknadsföring projekt"

Visar resultat 11 - 15 av 102 uppsatser innehållade orden marknadsföring projekt.

  1. 11. Jämställdhet för vem? : En policyanalys av jämställdhetsprojekt för offentliga miljöer

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Kulturgeografiska institutionen

    Författare :Ella Moberg; [2021]
    Nyckelord :Jämställdhet; samhällsplanering; WPR-Ansats; Intersektionalitet; projektpolitik;

    Sammanfattning : Stadens utformning domineras av värderingar och normer som präglar vårt sätt att vara, leva och röra oss i staden. På senare år går det att se en ökad trend av kortvariga projekt som ett sätt att hantera frågor som ojämlika platser i staden. LÄS MER

  2. 12. Progressiva webbapplikationer : en studie om användarupplevelse och utmaningar

    M1-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för programvaruteknik

    Författare :Mette Hellemarck; Christoffer Bolin; [2021]
    Nyckelord :Progressiva webbappar; nativa appar; användarupplevelse;

    Sammanfattning : År 2015 startade Google ett projekt som bland annat tog fram vad som kallas för Progressive Web Applications (sv: progressiva webbapplikationer). Visionen är att dessa, trots att de är webbapplikationer, ska se ut och bete sig som nativa appar, uppta mindre lagringsutrymme, vara lättare att installera och få användaren att stanna längre och engagera sig mer. LÄS MER

  3. 13. Marknadsföra känslan : En undersökning om visuell attraktion vid marknadsföring för unga

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :Marco Ivicic; Carl Daag; [2020]
    Nyckelord :Marketing; Distribution; Recruitment film; Ventilation; Context; Emotion; Marknadsföring; Distribution; Rekryteringsfilm; Ventilation; Kontext; Känsla;

    Sammanfattning : Marknadsföringens grund är spridning av information. Upplysning sker genom distribution till riktad intressegrupp som konsumerar marknadsföringens budskap. Marknadsföringen slår igenom om åskådaren köper budskapets känsla. Upplevelse av känslan utgår ifrån innehållets kontext som tilltalar individen emotionellt. LÄS MER

  4. 14. Skogsbranschens marknadsföringsinsatser riktade till barn och unga i grundskolan

    Kandidat-uppsats, SLU/School for Forest Management

    Författare :Michaela Axbäck; [2020]
    Nyckelord :kunskapsförsörjning; rekryteringsstrategi; samverkan;

    Sammanfattning : Med skogen som klassrum finns möjligheter till att integrera ämnesundervisning för samtliga årskurser i grundskolan, samtidigt som eleverna får förutsättning att lära sig om samband i naturen – i praktiken. En positiv effekt av samverkan mellan näringslivet och skolan är möjligheten att bredda kunskapen hos eleverna, de framtida arbetstagarna, om branschers roll i samhället samt vilka yrken och arbetsmöjligheter som finns. LÄS MER

  5. 15. Machine Learning Based Prediction and Classification for Uplift Modeling

    Master-uppsats, KTH/Matematisk statistik

    Författare :Lovisa Börthas; Jessica Krange Sjölander; [2020]
    Nyckelord :Uplift Modeling; Data Pre-Processing; Predictive Modeling; Incremental Modeling; Random Forests; Logistic Regression; Neural Networks; Ensemble Methods; Machine Learning; Multi-Layer Perceptron; Inkrementell responsanalys; databehandling; prediktiv modellering; random forests; logistisk regression; neurala nätverk; mulit-layer perceptron; ensemble metoder; maskininlärning;

    Sammanfattning : The desire to model the true gain from targeting an individual in marketing purposes has lead to the common use of uplift modeling. Uplift modeling requires the existence of a treatment group as well as a control group and the objective hence becomes estimating the difference between the success probabilities in the two groups. LÄS MER