Sökning: "marknadsföring projekt"

Visar resultat 16 - 20 av 102 uppsatser innehållade orden marknadsföring projekt.

  1. 16. Koncept till campingbutik : Förbättringsarbete av campingbutik med fokus på platsinnovation

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Anni Liljegren; [2020]
    Nyckelord :Platsinnovation; Camping; Dalarna; Grafisk Design;

    Sammanfattning : Detta projekt har gjorts i Leksand, 2019, som ett examensarbete för en kandidatexamen i Teknisk design. Anledningen för att detta arbete görs är att förbättra en campingbutik på Leksands Strands camping med fokus på platsinnovation. LÄS MER

  2. 17. BIM-MOGNADENS INVERKAN PÅ HINDER OCH DRIVKRAFTER I BYGGPROJEKT

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och naturresurser

    Författare :Linn Ramos Blidstål; [2020]
    Nyckelord :BIM; BIM maturity; Barriers; Benefits; Driving forces; Maturity model; BIM; BIM-mognad; Hinder; Nyttor; Drivkrafter; Mognadsmodell;

    Sammanfattning : BIM är ett arbetssätt som bygger på användandet av en virtuell 3D-modell som lagrar all information om objektet. Arbetssättet har växt fram för att underlätta informationshanteringen i byggbranschen och har ansetts vara verktyget för att effektivisera processerna och med det öka produktiviteten. LÄS MER

  3. 18. Does web usability affect brand perception? : A comparative study on the "Iliad Italia S.P.A." corporate website

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Gabriele Gullì; [2020]
    Nyckelord :web usability; corporate website; e-branding; brand perception; web development.;

    Sammanfattning : The concept of brand nowadays goes beyond the simple logo printed or displayed on a product or service. Branding is an important element for companies, and the communication channels used to deliver brand messages play a fundamental role. LÄS MER

  4. 19. Designmodell för trovärdiga webbplatser : En kvalitativ studie om hur reklambyråer kan skapa trovärdiga webbplatser för egen verksamhet

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Elin Arvidsson; [2020]
    Nyckelord :Designmodell; användarupplevelse; webbdesign; visuell kommunikation; trovärdiga webbplatser;

    Sammanfattning : Reklambyråer och andra kunskapsföretag har visat sig utesluta marknadsföring av egen verksamhet då dessa anser att det är svårt att marknadsföra tjänster som ännu inte är producerade. I denna projektrapport presenteras en anpassad designmodell vilken appliceras på en reklambyrås webbplats. LÄS MER

  5. 20. Att definiera ett vinnande värdeerbjudande

    M1-uppsats, Lunds universitet/Produktionsekonomi

    Författare :Jakob Nilsson; [2019]
    Nyckelord :Värdeerbjudande; affärsmodell; kundvärde; marknadsföring; kundundersökning; konkurrentundersökning; Business and Economics;

    Sammanfattning : Värdeerbjudande ingår som begrepp i modern teori för utveckling av affärsmodeller och bör innehålla tydliga och mätbara fördelar som en kund erhåller genom att köpa en viss produkt eller tjänst. Även befintliga företag kan ha nytta av att kontinuerligt stämma av värdeerbjudandet vilket utgör bakgrunden till detta projekt då det saknas generella processer för att utvärdera värdeerbjudandet i ett väletablerat företag. LÄS MER