Sökning: "militär marknadsföring"
Hittade 3 uppsatser innehållade orden militär marknadsföring.
1. FÖRSVARSMAKTENS MARKNADSFÖRING: FRÅN MANLIG TILL MÅNGFALDIG? : En jämförande studie av reklamkampanjer före och efter att värnplikten blev könsneutral
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : The thesis aims to examine how gender structures are portrayed in the Swedish Armed Forces' advertising campaigns before and after 2018, because that is when the conscription became gender neutral. Furthermore, the thesis will discuss the potential consequences of these portrayals. LÄS MER
2. Vem vill bli militär? : - attrahera mera
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)Sammanfattning : Försvarsmakten står idag inför en stor utmaning att täcka sitt personalbehov. I och med övergången från pliktbaserat till frivilligbaserat försvar, konkurrerar de om arbetskraften och det blir allt svårare att rekrytera nödvändig personal. LÄS MER
3. Soldat - det lättaste yrket i världen : En studie av kommunikationen i Försvarsmaktens rekryteringskampanj
Kandidat-uppsats, Institutionen för medier och journalistik (MJ)Sammanfattning : Studiens syfte är att försöka se hur man professionellt planerar kommunikationsinsatser vid rekrytering till ett yrke som kan innebära fara. Tillämpad metod på kampanjmaterialet är en kvalitativ text-och bildanalys, kompletterad av två intervjuer medmarknadsansvarig på Försvarsmakten samt en soldat. LÄS MER