Sökning: "minneseffektivitet"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet minneseffektivitet.

  1. 1. Implementation of Post-Build Configuration for Gateway Electronic Control Unit : Gateway ECU to enable third-party update

    Master-uppsats, KTH/Radio Systems Laboratory (RS Lab)

    Författare :Henry-Gertrude Tanoh; [2018]
    Nyckelord :ECU; Gateway; AUTOSAR; Post-Build; Dynamic configuration; Automobile; Calculateur; Configuration Post-Build dynamique ; AUTOSAR; ECU; AUTOSAR; Post-Build konfigurationen; Förmedlingsnod ECU;

    Sammanfattning : The development of embedded software in the automotive industry has reached a level of complexity, which is unmaintainable by traditional approaches. The AUTomotive Open System Architecture (AUTOSAR) was created to standardize the automotive software. LÄS MER

  2. 2. Log data filtering in embedded sensor devices

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för informations- och kommunikationsteknik (ICT)

    Författare :Jakob Olsson; Viktor Yberg; [2015]
    Nyckelord :Data filtering; line simplification; Ramer-Douglas-Peucker; memory efficiency; Datafiltrering; Ramer-Douglas-Peucker; minneseffektivitet;

    Sammanfattning : Data filtering is the disposal of unnecessary data in a data set, to save resources such as server capacity and bandwidth. The method is used to reduce the amount of stored data and thereby prevent valuable resources from processing insignificant information. LÄS MER

  3. 3. Effektivitet hos navigering av autonoma agenter : En jämförelse mellan flödesfält och vägföljning

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Arvid Backman; [2015]
    Nyckelord :autonoma agenter; styrbeteenden; navigering; vägplanering; artificiell intelligens;

    Sammanfattning : I detta arbete undersöks två styrbeteenden som kan användas för att navigera grupper av agenter genom olika spelmiljöer. Teknikerna som arbetet har som syfte att utvärdera är vägföljnings- och flödesfältsbeteende. LÄS MER

  4. 4. Artificiella växtbaserade ekosystem i dataspel för lärande : Realism & effektivitet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Jonas Alenius; [2014]
    Nyckelord :Artificiellt ekosystem; växtlighet; procedurell generering; dynamisk miljö;

    Sammanfattning : Procedurell generering innebär att innehåll genereras automatiskt istället för att skapas för hand. En form av procedurell generering är att inte bara generera innehåll en gång, utan även fortsätta uppdatera innehållet allteftersom tiden går. LÄS MER

  5. 5. Jämförelse av algoritmer för polygonisering utav volymetrisk data

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Kristian Brodal; [2014]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Digitala spel har länge använt sig av terräng, det vanligaste sättet att lagra dessa terränger är med så kallade höjdkartor. Höjdkartor har en stor begränsning, de inte kan innehålla tunnlar. Denna rapport undersöker två alternativ till höjdkartor som arbetar med voxlar. LÄS MER