Sökning: "IKEA electrolux"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden IKEA electrolux.
1. Repatriation-returning home and adjusting : A qualitative study of the repatriation process in three Swedish multinational corporations
Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : In order to stay competitive in the market, multinational corporations (MNC) need to expand their businesses in the international market. Sending employees to work abroad is a great way of expanding. LÄS MER
2. Kartläggning och jämförelse av arbetssätt att hantera kvalitetsbristkostnader i logistikprocessen
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/JTH, MaskinteknikSammanfattning : This bachelor thesis has been done in cooperation with IKEA of Sweden in Älmhult. It is about a mapping and comparison study of how different companies handle their cost of poor quality (COPQ) in their logistics processes. In this study, we have collaborated with Electrolux, Gekås and Rusta. LÄS MER
3. Managing digitalization with Dynamic Capabilities - A case study on how incumbent firms are building dynamic capabilities to address digitalization
Master-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologiSammanfattning : Digitalization has a strong impact on all industries. The emergence of new technologies, also influences both society and the economy. For product developing firms this infer a need to respond to market change and innovation in product development. LÄS MER
4. Sustainable Supply Chain Management - En studie om hållbar utveckling i leverantörskedjor
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Problem och bakgrund: Fram till för ett antal år sedan fokuserade forskare inom Supply Chain Management på frågor som miljö, säkerhet och sociala rättigheter separat, utan att titta på vad interaktion mellan dessa frågor kunde innebära för företag. Sedan dess har mängder av akademiska artiklar skrivits som behandlar hållbar utveckling sett ur ett helhetsperspektiv där ekonomiska, miljömässiga och sociala strategier behandlas tillsammans för att uppnå största möjliga nytta i företags leverantörskedjor. LÄS MER
5. Sociala företag - tillfällig hype eller medveten strategi?
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : På senare tid har har företag i allt större utsträckning börjat använda sig av sociala medier för att hitta nya kanaler för marknadsföring och försäljning. Fenomenet har förändrat den traditionella bilden av hur människor söker, läser, skapar och utbyter information med varandra. LÄS MER