Sökning: "motivation främmande språk"

Visar resultat 16 - 20 av 35 uppsatser innehållade orden motivation främmande språk.

  1. 16. Filmer i engelskundervisningen i lågstadiet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Elin Danielsson; Anna Gyllhamn; [2017]
    Nyckelord :Filmanvändning; engelskundervisning; film; multimodalitet; engelska som främmande språk;

    Sammanfattning : The spring of 2017, we conducted a study in a few classes in the grades 1-3 withthe specific aim to explore how teachers’ use the medium of film in the classroomin order to teach English as a second language, and how the use of moviespotentially influences the pupils’ learning. The data collection methods used in the study were five semi-structuredinterviews, which were conducted over the telephone; and in connection withthese interviews participating teachers were also asked to hand out and collect aquestionnaire to the total of 75 pupils in the grades 1-3 that they collectivelytaught. LÄS MER

  2. 17. Motivationens betydelse för utvecklandet avett främmande språk

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Johan Oehme; [2017]
    Nyckelord :Strategies; English; motivation strategies; L2 strategies; L2 motivation; second language; self-confidence; foreign language;

    Sammanfattning : This study aims to seek answers to what type of motivation strategies serve the development of foreign language learning in an effective way. Motivation is a complex concept and therefore there are no absolute answers to what kind of strategies are preferable, but there are plenty of recommendations and research about motivation. LÄS MER

  3. 18. Att arbeta med IKT i engelskundervisning : En litteraturstudie om att använda digitala verktyg i språkundervisning i åk F-3.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbete

    Författare :Jennie Johansson; [2017]
    Nyckelord :Informations- och kommunikationsverktyg; IKT; surfplattor; IT; Digitala verktyg; Engelskundervisning för F-3.;

    Sammanfattning : I takt med att tekniken utvecklas runt om i världen synliggörs informations- och kommunikationsteknologin (IKT) allt mer i skolan. De digitala verktygens framfart är snabbare än någonsin tidigare och blir ett allt vanligare inslag i undervisningen. LÄS MER

  4. 19. Glosläxor eller ord i kontext? : En studie i hur mellanstadieelever lär sig nya ord i engelska

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Chloé Thomas; [2016]
    Nyckelord :Vocabulary acquisition in ESL EFL; teaching vocabulary in the ESL EFL classroom; glossing as homework; learning new words in context; Ordinlärning i engelska som andraspråk främmande språk; undervisa ordinlärning i en ESL EFL klassrum; glosor som läxa; studera nya ord i kontext;

    Sammanfattning : Out of the debate in Swedish media about homework, the idea for this study was born. The idea was to investigate the popular belief of many foreign language teachers which suggest that homework glossing is a necessity in the English classroom for pupils vocabulary acquisition, while other assumes this method doesn’t lead to knowledge that last. LÄS MER

  5. 20. Vad påverkar elevers motivation för att lära sig svenska som andraspråk? : En studie kring elevers andraspråksinlärning

    M1-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande

    Författare :Rebecka Tanzi; [2016]
    Nyckelord :Svenska som andraspråk SVA ; motivation; Socioekonomisk status SES ;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka vilka faktorer som påverkar elevers motivation till att lära sig ett andra språk. Därmed vill vi veta hur lärare stimulerar tvåspråkiga elever till att lära sig det svenska språket, samt hur faktorer som socioekonomiska förhållanden påverkar elevernas motivation till att lära sig ett främmande språk som de inte behärskar. LÄS MER