Avancerad sökning

Hittade 5 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Den moderna stadskärnans funktion : En studie av Uppsala stadskärnas utveckling mellan år 2004–2021

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Kulturgeografiska institutionen

    Författare :Amanda Malmqvist; [2022]
    Nyckelord :Stadsplanering; handel; flexibilitet; strukturomvandling; modernisering;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att beskriva samt analysera hur och varför verksamheter i Uppsala stadskärna förändrats från år 2004 till år 2021. Detta skapar en utgångspunkt och används sedan för att diskutera stadskärnans förändrade funktion i nutid och framtid. I uppsatsen används Uppsalas stadskärna som empiriskt exempel. LÄS MER

  2. 2. Vem packar matkassen? : En kvalitativ studie om konsumentens värdeupplevelse av den färdiga matkassen.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Cristoffer Solhall; Erik Bergström; [2015]
    Nyckelord :Konsumentbeteende; e-handel; mathandel; matkasse;

    Sammanfattning : Internet har medfört att flödet av kapital och information mellan konsument och näringsliv är enklare och mer tillgängligt än någonsin tidigare. Dagligvaruhandeln är inget undantag och finns sedan 1989 på internet, men det är först på senare år som mathandel på internet blivit utbrett. LÄS MER

  3. 3. För nöjes skull : En kartläggning av Falu stadskärnas nöjesliv

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomi

    Författare :Frida Vogler; Sara Tjernström; Linda Zhou; [2010]
    Nyckelord :nöjesliv; attraktiva städer; Falun;

    Sammanfattning : Nöjeslivet är ett viktigt område när det gäller att göra en stad attraktiv för dess invånare och besökare. Efter en besöksundersökning av centrumföreningen Centrala Stadsrum visade det sig att det finns invånare och besökare som inte är helt nöjda med dagens nöjesliv i Falun. LÄS MER

  4. 4. Shopping som nöje - en studie om butikers förutsättningar att göra shopping till ett nöje

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Melissa Finnberg; Damljanovic Dragana; [2008]
    Nyckelord :recreational shopping; nöjesshopping och konsumtion.; Trade; Handel; Business and Economics;

    Sammanfattning : Shopping kan vara ett nöje oavsett om kunden har en uppgift eller inte. Målet för de flesta butiker är att göra shoppingupplevelsen till ett nöje. Detta kan butikerna i fallstudien göra genom att först och främst erbjuda ett unikt och trendigt sortiment. LÄS MER

  5. 5. Vad påverkar Din shopping? - En studie ur svenska konsumenters perspektiv på vad som skapar en positiv upplevelse i en butiksmiljö.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Barbara Sadowska; Erika Réthy; Natasza Monika Ordon; [2005]
    Nyckelord :h m; upplevelser; konsumenter; butiksmiljö; faktorer; Trade; Handel; Business and Economics;

    Sammanfattning : Denna uppsats handlar om vilken typ av upplevelse konsumenter förväntar sig under sin shoppingtur samt hur olika faktorer påverkar denna upplevelse. Eftersom upplevelseskapandet har blivit väldigt populärt marknadsförings verktyg hos de nya moderna detaljhandels företag undersöks i detta arbete om butikerna lyckas med detta och hur kunderna uppfattar dessa koncept. LÄS MER