Sökning: "påverkare"
Visar resultat 6 - 10 av 15 uppsatser innehållade ordet påverkare.
6. Vad sjunger min kör?
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Högskolan för scen och musikSammanfattning : Syftet med arbetet är att undersöka hur kyrkokörledare väljer repertoar och framförallt tänker kring repertoarval, med utgångspunkt från genre och genus. Författaren vill genom sitt arbete belysa körledarens makt att påverka sina körsångare och ytterst, samhället, genom sitt val av repertoar och även visa på kyrkorummet som ett upphöjt rum även hos de som inte säger sig vara troende. LÄS MER
7. Samtalet om normer i reklam 2016 : United Colors of Sweden
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Tiden när man kunde basunera ut reklambudskap till en väntande konsument i tv-soffan är förbi, idag behöver företag etablera relationer med sina kunder och skapa interaktioner på nya sätt. Den här studien ämnar att, med hjälp av relationsmarknadsföringens teorier, undersöka det samtal om normer och representation som kommit till Sveriges reklamklimat. LÄS MER
8. Påverkare och Påverkade : En diskursanalys av relationen mellan Sida och Kulturarv utan Gränser utifrån deras arbete i Bosnien och Hercegovina 1996-2008
Magister-uppsats, Uppsala universitet/KulturvårdSammanfattning : Denna uppsats undersöker dels hur relationen ser ut mellan den statliga biståndsmyndigheten Sida och stiftelsen Kulturarv utan Gränser (KuG) samt vilka diskurser som förekommer i kommunikationen dem emellan, samt vilka positioner dessa intar i konstruktionen av kulturarvet under återuppbyggnadsprocessen efter kriget i Bosnien och Hercegovina. Materialet till undersökningen har bestått av projektansökningshandlingar som ansökningar, beslut och rapporter. LÄS MER
9. Identifying Important Members in a Complex Online Social Network
Magister-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)Sammanfattning : The success of Online Social Networks (OSN) is influenced by having the ability to understand who is important. An OSN can be viewed as a graph where users are vertices and their interactions are edges. LÄS MER
10. Taggar och länkar - en ny era av marknadsföring på sociala medier
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Den konstanta närvaron och fortsatta tillväxten av sociala medier har resulterat i en mängd utmaningar och desslika möjligheter för företag och hela industrier. Idag är Instagram och bloggar två av de mest framstående sociala medierna där användare, konsumenter, marknadsförare, påverkare och organisationer kan skapa synergier för att utöka både närvaro och bredda sin målgrupp. LÄS MER