Sökning: "personalized AI marketing"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden personalized AI marketing.

  1. 1. Effekten av AI på den digitala personaliserade marknadsföringen: möjligheter och utmaningar : En kvalitativ studie kring hur AI påverkar den digitala personaliserade marknadsföringen ur ett företagsperspektiv.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Sophie Lindström; Julia Blomqvist; Julia Köhl; [2024]
    Nyckelord :Digital marknadsföring; Personaliserad marknadsföring; CRM; Köpprocess; Artificiell intelligens;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING  Datum: 2024-01-11  Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp   Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet   Författare: Julia Blomqvist                 Julia Köhl                           Sophie Lindström                            02/04/16                         97/07/16                                  00/06/10  Titel: Effekten av AI på den digitala personaliserade marknadsföringen: möjligheter och utmaningar. - En studie kring hur AI påverkar den digitala personaliserade marknadsföringen ur ett företagsperspektiv. LÄS MER

  2. 2. AI: A helping hand for digital marketing agencies? : AI: En hjälpande hand för digitala marknadsföringsbyråer?

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Hampus Ekman; Erik Strand; [2024]
    Nyckelord :GPT-3; Digital marketing; Artificial intelligence; Efficiency; Streamlining; Processes; Content generation.;

    Sammanfattning : This study evaluates whether generative AI tools built on the language model GPT-3 can streamline the processes of digital marketing agencies. The method used for gathering qualitative data was two sets of semi-structured individual interviews with different digital marketing agencies. LÄS MER

  3. 3. Artificiell Intelligens i Digital Marknadsföring : En kvalitativ studie om konsumentintegritet i samband med nyttjandet av AI

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Julia Lännenmäki; Jennifer Norman; [2023]
    Nyckelord :Digital marketing; Artificial intelligence; Personalized marketing; Consumer privacy; GDPR; Digital marknadsföring; Artificiell intelligens; Personlig marknadsföring; Konsumentintegritet; GDPR;

    Sammanfattning : Digital tools are rapidly evolving (Quach et al. 2022), and this is a contributing factor to the increase in breaches of consumer privacy. This creates a need to understand how consumers relate to marketing using Artificial Intelligence (AI) and personal information to enable personalization (Kumar et al. 2019). LÄS MER

  4. 4. EXPLORING THE DIGITAL LANDSCAPE : UNRAVELING THE IMPACT OF GENERATIVE ARTIFICIAL INTELLIGENCE AWARENESS AND PERSONALIZATION ON USER ENGAGEMENT IN SOCIAL MEDIA MARKETING

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Isak Jarrín González; Gulcan Kayhan; [2023]
    Nyckelord :Generative Artificial Intelligence; User Engagement; Marketing Strategies; Consumer Awareness; AI-Generated Content;

    Sammanfattning : The study aims to investigate user engagement in the Generated Artificial Intelligence (GAI) marketing content within social media marketing. The increasing prominence of GAI content has sparked diverse reactions, particularly concerning the safety of personalized content and individuals' awareness of their data being utilized for customization. LÄS MER

  5. 5. AI klär dig och integritetsbristen klär av dig

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Emerald Husovic; Ladan Abdullahi Osman; [2023]
    Nyckelord :Artificiell intelligens; digital marknadsföring; AI-driven digital marknadsföring; Kundomvandling; kundresa; personifiering; integritet och dataskydd;

    Sammanfattning : The development of marketing has gone from traditional to digital and then AI-powered marketing. The clothing retailer uses AI to reach out to its customers and personalize the shopping experience. LÄS MER