Sökning: "playability usability"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden playability usability.
1. Analyzing player experience of multi-platform games : A case study of a single-player game
Master-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : The player experience (PX) of games can be inspected in various ways to help developers understand the essential ingredients for a successful and engaging game design. Users are even able to experience games on a variety of different gaming platforms, which presents more ways of interaction compared to games that are restricted to only a single gaming platform. LÄS MER
2. Där spelbarhet möter mörk design : Måste befintlig spelbarhetsheuristik revideras?
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Att göra en användarupplevelse smidig och smärtfri är något som ofta eftersträvas när tillverkare av mjukvara jobbar med design och en produkt som uppnår detta sägs ha en hög användbarhet. Inom spel används på ett liknande sätt begreppet spelbarhet istället, som ett mått på ett spels kvalitet. LÄS MER
3. Shared Augmented Reality : Developing a Multiplayer AR Mobile Game to Study Playability
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknikSammanfattning : The purpose of this study has been to investigate if the Pervasive GameFlow Model is suitable for evaluating Player Experience in Augmented Reality games. The work has described a definition of Augmented Reality, how it generally operates and reviewed common challenges when developing Augmented Reality applications. LÄS MER
4. Tystnad talar : En utvärdering av ”think aloud” i spelbarhetstestning
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Detta arbete undersöker huruvida "think aloud"-tekniken som den används i användbarhetstestning är lämplig i samband med spelbarhetstestning samt hur uppmaningar att tänka högt påverkar en speltestares immersion i spelupplevelsen. Forskningsområdet valdes främst då tekniken think aloud rekommenderas till spelbarhetstestning från många håll utan vetenskaplig motivering. LÄS MER
5. Likriktat = Lekriktat? : en studie av lekplatser och lekredskap, deras lekvärden och utvecklingsmöjligheter ur ett landskapsarkitektperspektiv
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Landscape Architecture (until 121231)Sammanfattning : Uppsatsen behandlar utseendet och användningsfrekvensen hos lekplatser och lekredskap. Skarp kritik riktas mot deras potential att gynna olika former av lek och det argumenteras för huruvida de faktiskt används. LÄS MER