Sökning: "publicering"

Visar resultat 6 - 10 av 330 uppsatser innehållade ordet publicering.

  1. 6. ESG kontroverser och dess marknadspåverkan : Kan ett gediget hållbarhetsarbete skydda mot negativ publicitet

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Thea Färnstrand; Linnéa Lexander; [2023]
    Nyckelord :ESG; ESG-kontroverser; marknadsreaktioner; ESG-poäng; hållbarhetsarbete.;

    Sammanfattning : Hållbarhet har det senaste decenniet varit ett stort fokus i media, för företag och dess intressenter. Företag strävar efter en stark hållbarhetsprofil, och värderingsinstitut tillhandahåller ESG-poäng för att betygsätta företagens arbete. Gröna investeringar lockar och media rapporterar om företagens prestationer samt misslyckanden. LÄS MER

  2. 7. Public Service jakt på den unga nyhetskonsumenten - En kvalitativ fallstudie om hur SVT bygger relationer till unga vuxna på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :August Lindberg; Sara Lindgren; [2023]
    Nyckelord :strategic communication; digital communication; public relations; relationship building; relationship management; relationships on social media; hybrid media systems; social media; strategic listening; dialogue; TikTok. strategisk kommunikation; digital kommunikation; relationsbyggande; relationshantering; relationer på sociala medier; hybrid media system; sociala medier; strategiskt lyssnande; dialog; TikTok; Social Sciences;

    Sammanfattning : Idag har sociala medieplattformar utvecklats till att bli den främsta informationskällan för nyheter bland unga vuxna. Det traditionella broadcast utbudet är inte längre tillräckligt för att nå ut till målgruppen, vilket har gjort att dagens public service organisationer idag behöver se över hur man når ut och kommunicerar sitt innehåll. LÄS MER

  3. 8. Performance of State Distributing Message-Oriented Middleware Systems Using Publish-Subscribe

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Robin Edlund; Johannes Kettu; [2023]
    Nyckelord :Message-oriented middleware; publish-subscribe; topic; tactical simulator; flight simulator; Meddelandeorienterad mellanprogramvara; publish-subscribe; topic; taktisk simulator; flygsimulator;

    Sammanfattning : Distributed simulations require efficient communication to represent complex scenarios, which presents a great challenge. This paper investigates the use of message-oriented middleware (MOM) to address this challenge by integrating the flight simulator X-Plane with the tactical simulator TACSI and evaluating the performance of different data transfer approaches. LÄS MER

  4. 9. När länder blir varumärken och politiker marknadsförare En kvalitativ analys av den svenska regeringens publicering på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Johanna Hansson; Eléonor Johansson; [2023]
    Nyckelord :Public diplomacy; nation branding; nation branding identity; diplomatic listening; reputation management; cooperate; signals; social media; Offentlig diplomati; nationsvarumärkning; nationsvarumärkesidentitet; diplomatiskt lyssnande; nationsrykteshantering; samarbeta; signaler; sociala medier.; Social Sciences;

    Sammanfattning : This study aims to contribute to the research field of public diplomacy and nation branding on social media. The study examines how Swedish government representatives communicated nation branding, reputation management and public diplomacy. LÄS MER

  5. 10. Är frivillig hållbarhetsrapportering värderelevant för investerare vid investeringsbeslut? : En kvantitativ studie beträffande marknadsreaktioner på den svenska aktiemarknaden vid publicering av frivilliga hållbarhetsrapporter

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Linn Kanetoft; Matilda Hildingstam; [2023]
    Nyckelord :Frivillig hållbarhetsrapportering; Frivilliga hållbarhetsrapporter; Värderelevant information; Marknadsreaktioner; Abnormal handelsvolym; Eventstudie;

    Sammanfattning : Hållbarhetsarbete har fått en större roll i företag och det har blivit allt vanligare att företag frivilligt väljer att upprätta hållbarhetsrapporter, trots att de inte omfattas av lagkrav. Det finns ett befintligt forskningsgap beträffande om det uppstår någon marknadsreaktion i samband med publicering av frivilliga hållbarhetsrapporter på den svenska aktiemarknaden. LÄS MER