Sökning: "publicering"

Visar resultat 16 - 20 av 330 uppsatser innehållade ordet publicering.

  1. 16. Instagram som marknadsföringsverktyg för idrottsverksamheter : En kvalitativ studie om att attrahera och engagera deltagare

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Patricija Zvirgzdauskaite; Sarah Einanlo; [2023]
    Nyckelord :Idrottsverksamheter; Instagram; marknadsföring; sociala medier; ideella verksamheter; ritualperspektivet;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att bidra med fördjupad kunskap om hur sociala medier kan användas inom marknadsföring av idrottsverksamheter och hur det kan leda till ökad deltagaraktivitet och engagemang. I studien medverkade totalt åtta idrottsverksamheter, fyra tennisklubbar och fyra fotbollsklubbar. LÄS MER

  2. 17. Prestige, praktik, och öppen publicering : En kvalitativ intervjustudie om humanioradoktorander och publicering

    Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för ABM, digitala kulturer samt förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :Linnea Porenius; [2023]
    Nyckelord :Doctoral students; PhD students; open access; open science; humanities; publishing; practice theory; epistemic cultures; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : The publishing landscape has undergone significant transformation in the last years facing and implementing open science policies, including principles for open access (OA). However, certain challenges have been identified in OA-publishing for different scientific fields, such as the humanities, depending on the norms and traditions for how to conduct research and how to publish. LÄS MER

  3. 18. Påverkar hållbarhetsprestation informationsinnehållet i företags delårsrapporter?

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Marc Hahne; Simon Gustafsson; [2023]
    Nyckelord :ESG; AVOL; hållbarhet; delårsrapporter; informationsinnehåll; handelsvolym;

    Sammanfattning : Företags hållbarhetsprestation har över åren fått en allt större roll på marknaden och hållbarhetsrapportering är idag lagstadgat för bolag av en viss storlek. Syftet med studien är att undersöka om det stora fokuset på hållbarhet bidrar med något värde för investerare och ägare utöver ett rent samvete. LÄS MER

  4. 19. Post Earnings Announcement Drift på svenska aktiemarknader : En jämförande studie av små bolag noterade på First North och Stockholmsbörsen

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lucas Kampe; Carl Ögren; [2023]
    Nyckelord :Post earnings announcement drift; PEAD; effektiva marknadshypotesen; marknadsanomali; avvikelseavkastning; resultatöverraskning; omvänd drift;

    Sammanfattning : Post earnings announcement drift (PEAD) är den första erkända avvikelsen mot den effektiva marknadshypotesen och innebär att aktier tenderar att utvecklas i samma riktning som en resultatöverraskning. Denna studie undersöker förekomsten av PEAD för små bolag på First North och Stockholmsbörsen under perioden 2016–2022. LÄS MER

  5. 20. Unga tankar om fotografi : Gymnasieelevers fotografiska vardag och delningskultur

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Konstfack/IBIS - Institutionen för bild- och slöjdpedagogik

    Författare :Malin Lemker; [2023]
    Nyckelord :Fotografi; Digitalt fotografi; Analogt fotografi; Sociala medier; Delningskultur;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att generera förståelse för gymnasieelevers tankar om fotografi och hur de använder mediet i sin vardag, vilket medför möjlighet att använda aktuella praktiker i bildpedagogiskt syfte. Insamlingsmetod är intervjuer i två delstudier, delstudie ett är en enkätintervju där tio informanter deltagit. LÄS MER