Sökning: "småföretag"
Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade ordet småföretag.
1. Franchisetagares frihet att bedriva näringsverksamhet : Ett avtalsrättsligt perspektiv
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Franchisetagares underlägsna ställning gentemot franchisegivare är ett ämne som varit föremål för diskussion under de senaste decennierna. Franchising är en affärsmodell som förenklat kan beskrivas som en samarbetsform mellan näringsidkare där franchisetagare, mot ersättning, får nyttja ett av franchisegivaren etablerat och beprövat affärskoncept. LÄS MER
2. Hur digital marknadsföring kan främja småföretagens tillväxt : En kvalitativ studie om hur småföretag kan nå ökad tillväxt genom digitala marknadsföringsaktiviteter med fokus på SEO och SEM
Magister-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Introduction: With the help of digital marketing, small businesses have been given greateropportunities to compete at a higher level than they previously could, which gives credence tothe term "if a small business can't be found on the internet, it doesn't exist". For small businessesto be competitive and grow, digital marketing is a must. LÄS MER
3. Entreprenöriell marknadsföring i små- och nya företag : En kvalitativ studie om marknadsföring i startups
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Small businesses have often been neglected in traditional marketing research as it has primarily focused on large, resource-rich companies. Small entrepreneurial companies are characterized by the fact that the entrepreneur is the main coordinator in the company. LÄS MER
4. Hur gemensamt värde kan appliceras i verkligheten och hur det bidrar till en cirkulär ekonomi : En fallstudie på en inredningsprodukt från ett småföretag
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Vi har i denna uppsats undersökt hur ett småföretag kan skapa gemensamt värde kopplat till en av deras produkter, och hur skapandet av gemensamt värde kan bidra till en cirkulär värdekedja. För att undersöka frågeställningen har teorier om värdekedjor, gemensamt värdeskapande samt cirkulär ekonomi applicerats på en produkt, Clamp Tray, som säljs av det svenska småföretaget NAVET. LÄS MER
5. Hur väljer småföretag affärssystem? : En kvalitativ studie om beslutsprocessen
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : Titel: Hur väljer småföretag affärssystem? - En kvalitativ studie om beslutsprocessen. Program: Ekonomprogrammet - inriktning redovisning och ekonomistyrning Nyckelord: Affärssystem, småföretag, beslutsprocess. Inledning: Alla företag i Sverige behöver enligt lag redovisa sina ekonomiska händelser. LÄS MER