Sökning: "sme marknadsföring"
Visar resultat 1 - 5 av 89 uppsatser innehållade orden sme marknadsföring.
1. Teamwork makes the Theme work : A qualitative study on theming and performative labour as a differentiation strategy on SME Cafés in Sweden
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)Sammanfattning : Servicescape is a physical setting where the performance, delivery and consumption are exchanged within a service marketplace. It includes sensory components, such as the theme of the place that has a high impact on customer perceptions and purchasing decisions and providing them with extraordinary experiences (Pine and Gilmore, 1999; Zeithaml, Bitner and Gremler, 2009). LÄS MER
2. Navigating Turbulent Waters : Exploring SME strategies for internationalization amidst Global Bank Crisis
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)Sammanfattning : The global bank crisis between 2008 and 2013 posed a great threat against many organizations globally, especially towards small-medium enterprises (SMEs), which several researchers have investigated through quantitative studies. However, few studies have explored the strategic decisions made by SMEs regarding internationalization processes and international work during this time, beyond numbers. LÄS MER
3. Att synas eller inte synas? Hur små byggföretag i Sverige arbetar med marknadsföring : -En kvalitativ studie
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Sammanfattning Titel: Att synas eller inte synas? Hur små byggföretag i Sverige arbetar med marknadsföring -En kvalitativ studie. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi. Författare: Hugo Norberg och Stephanie Farenius. Handledare: Alice Schmuck. LÄS MER
4. TikTok´s contribution to the new way of marketing : A qualitative study about how Swedish SMEs are using TikTok as a tool in their marketing strategy
Master-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : The increasing trend towards digitalization has resulted in social media marketingbecoming a common practice among companies today. This new trend has openedup new opportunities for SMEs, which typically have less resources than largercompanies. LÄS MER
5. Influencer marketing i praktiken : En tvärsnittsstudie kring hur små företag framgångsrikt kan bedriva influencer marketing
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Marknadsföring med influencers, så kallad influencer marketing, är inte enkelt och kan leda till negativa effekter om det utförs på fel sätt. Vidare begränsas små företag i större utsträckning än stora företag av resurserna budget, tid och personal och måste därmed vara selektiva och noga i sin utformning av strategi. LÄS MER