Sökning: "stakeholders role in social responsibility"

Visar resultat 1 - 5 av 108 uppsatser innehållade orden stakeholders role in social responsibility.

  1. 1. SOCIAL HERITAGE AS LEVERAGE: Recognising the Social Dimension of Heritage in Sustainable Urban Development

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för globala studier

    Författare :Kajsa Lilja; [2024-01-26]
    Nyckelord :Sustainable cities; urban re development; social sustainability; social heritage; sense of place; public participation; power dynamics;

    Sammanfattning : In 2015, numerous countries committed to supporting the United Nations' Agenda 2030, which aims to address global challenges such as urban growth and climate change through the Sustainable Cities and Communities goal (SDG11). During this time, experts in heritage and urban development began emphasizing the significant role that cultural heritage plays in sustainable urban development. LÄS MER

  2. 2. Modererande påverkan av finansiell prestation på förhållandet mellan CSR och styrelsesammansättningen : En kvantitativ studie på 433 börsnoterade nordiska bolag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Lorin Batti; Delinna Tewolde; [2023]
    Nyckelord :Corporate Financial Performance CFP ; Corporate Social Responsibility CSR ; Environmental; Social and Governance ESG ; Board characteristics; Nordic firms; Board Governance; Corporate Social Performance CSP ; Finansiell prestation CFP ; Corporate Social Responsibility CSR ; Environmental; Social Governance ESG ; Styrelseegenskaper; nordiska bolag; Bolagsstyrning;

    Sammanfattning : Syfte: Ett växande intresse för CSR och dess betydelse lyfter fram rollen av bolagsstyrning. Bland annat ifrågasattes styrelsens roll i att utveckla strategier och uppfylla krav från diverse intressentgrupper. LÄS MER

  3. 3. Inköparens roll för hållbara inköp : Möjligheter och begränsningar för att implementera hållbarhet i textila inköpsprocesser

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Annie Falander; Tilda Öman; [2023]
    Nyckelord :Sustainability; textile; supply chain; procurement process; strategic procurement decisions; organisational structure; stakeholder theory; Hållbarhet; textil; försörjningskedja; inköpsprocess; strategiska inköpsbeslut; organisationsstruktur; intressentteorin;

    Sammanfattning : Att anamma hållbarhet och ta strategiska beslut har blivit allt viktigare för textilföretag idag då kraven på socialt och miljömässigt ansvar har ökat. Genom den roll som inköpare besitter och sin delaktighet i inköpsprocessen har de möjligheter att påverka flera beslut i företag som kan kopplas till hållbarhet. LÄS MER

  4. 4. "Konsten att glidflyga genom en storm" : En innehållsanalys gällande Red Bull GmbHs hantering av kriskommunikation

    Magister-uppsats, Försvarshögskolan

    Författare :Line Svensson; [2023]
    Nyckelord :Situational Crisis Communication Theory; Stakeholder Theory; Incidenter Kriskommunikation; Red Bull GmbH 3;

    Sammanfattning : Crisis management encompasses a range of strategies, including crisis communication, which plays a critical role in maintaining a company’s reputation and managing stakeholders’ perceptions during challenging situaions. This study investigates the crisis communication practices employed by Red Bull GmbH during a crisis situation. LÄS MER

  5. 5. CSR EMBEDDED IN THE CORPORATE DNA : A QUALITATIVE CASE STUDY OF CSR-BRANDING AND SUSTAINABILITY REPORTING WITHIN A NORDIC MULTI-BRAND ORGANIZATION IN THE BEAUTY INDUSTRY

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Emelie Rantatalo; Linda Jonsson; [2023]
    Nyckelord :corporate social responsibility; corporate branding; CSR- branding; sustainability reporting; stakeholders;

    Sammanfattning : CSR-branding has gained recognition and promotes organizations to incorporate CSRinitiatives into their branding strategies. Conversely, executing an effective CSR-brandingstrategy presents challenges such as aligning relevant initiatives with the corporate brand,assessing internal resources, and engaging external stakeholders. LÄS MER