Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Banning Gambling Advertising in Sweden: An Argument in Favor of Coercive Paternalistic Action

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Lovisa Svensson; [2019]
    Nyckelord :gambling; paternalism; policy; public health; social responsibility;

    Sammanfattning : The increasing amounts of gambling advertising within Sweden have generated discussions about the harm it may cause to the Swedish population, and how responsibility needs to be taken by the government in order to minimize the damage made by the encouragement of this hazardous consumption. This essay will present arguments in favor of coercive paternalistic action in the shape of a ban on all gambling advertisement, and put forward further arguments as to why this approach is not only justified and necessary, but favorable to soft paternalistic action and libertarian paternalistic action. LÄS MER

  2. 2. HUMOROUS ADVERTISING : A STUDY OF U.S. TV ADS IN SWEDEN

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Filip Christensen; Peter Skoggård; [2017]
    Nyckelord :humor; television advertising; U.S.; Sweden; culture; language; globalization; adaptation; standardization; consumer experience; humor; tv-reklam; Amerika; USA; Sverige; kultur; språk; globalisering; anpassning; standardisering; konsumentupplevelse;

    Sammanfattning : Globalization has resulted in cultures becoming more alike in many ways. The challenge is determining when communication methods can be common for a global market as opposed to targeted messages for a specific geographic area or demographic. LÄS MER

  3. 3. Indirect Marketing through Influencers on Social Media : Comparing Faceebok paid advertisement services to advertisement by influencers on social media

    Magister-uppsats, KTH/Entreprenörskap och Innovation

    Författare :Magdy Abdallah; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Social media platforms are an increasingly popular advertising medium, because ofthe opportunities for targeted advertising they provide, but there are also opportunitiesto pay prominent content generators, known as influencers, to publicize brands.This thesis focuses on a case study with Truecaller, a Swedish mobile applicationcompany, advertising in Egypt through a sarcasm page on Facebook. LÄS MER

  4. 4. Miljöcertifiering av ett byggnadsminne

    Master-uppsats, KTH/Tillämpad termodynamik och kylteknik

    Författare :David Nilsson; [2014]
    Nyckelord :environmental assessment; building assessment; Miljöbyggnad; listed buildings; historic buildings; energy efficiency; energy modeling; ventilation; solar heat load; thermal climate; thermal comfort; miljöcertifiering; Miljöbyggnad; byggnadsminne; kulturhistoriskt värdefulla byggnader; energieffektivisering; energimodellering; ventilation; solvärmelast; termiskt klimat; termisk komfort;

    Sammanfattning : Samtidigt som debatten kring jordens klimatförändring är i full gång har intresset för att miljöcertifiera byggnader vuxit oerhört. För fastighetsägare är det en möjlighet att bevisa för sina hyresgäster och köpare att byggnaden är hållbar. LÄS MER

  5. 5. Effekterna av att signalera hög annonskostnad för ett välgörenhetsföretag - ett undantag från tidigare forskning om signalteori

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Anna Walter; Lulu Zhang; [2013]
    Nyckelord :Advertising; Marketing; Non-profit; Signaling theory; Charity;

    Sammanfattning : In today's fast-paced, intense and complex media environment, it is hard for non-profit charity organizations to reach out and get their messages heard.In this study we examine whether the theories of advertising signaling also applies for charities. LÄS MER