Sökning: "tv behov"
Visar resultat 11 - 15 av 123 uppsatser innehållade orden tv behov.
11. Hur påverkas långsiktiga kundrelationer av digital marknadsföring? : en studie av etablerade lantbrukskunders upplevelser av Länsförsäkringar Uppsalas digitala marknadsföring
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Marknadsföring används för att nå ut på marknaden med syftet att sälja en produkt eller tjänst. Tidigare exponerades konsumenten för marknadsföring främst i tv, radio och tidningar. Denna traditionella marknadsföring finns fortfarande kvar, men en ny generation av digital marknadsföring har nu nått oss. LÄS MER
12. Representationen av funktionsnedsättning i TV-spel
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för socialt arbete (SA)Sammanfattning : Tidigare forskning har visat att individer med funktionsnedsättning oftast representeras på ett nedsättande och stereotypt sätt i massmedier. Detta kan i sin tur påverka allmänhetens förståelse för funktionsnedsättning och hur de bemöter funktionsnedsatta individer i det verkliga samhället. LÄS MER
13. Antagonisten på kant : Ont och gott i TV-serien Once Upon a Time
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Syftet med denna text är att belysa problematik i de narrativa rollerna ‘antagonist’ och‘protagonist’. Detta görs genom karaktärsanalys av Rumpelstiltskin och Killian Jones frånABC:s Once Upon a Time. Utifrån Immanuel Kants teorier om gott och ont studeras niohändelseförlopp för att se om antagonister är onda, goda eller tvetydiga. LÄS MER
14. Rörelseintegrerad engelskundervisning : En litteraturstudie om rörelseintegrerade arbetsformer och dess påverkan på elevers språkkunskaper i årskurs F-6
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Elever ska i grundskolan uppleva fysisk aktivitet och rörelse under hela skoldagen. Detta ställer krav på samtliga pedagoger inom skolans verksamhet och inte endast på lärare inom idrottsämnet. LÄS MER
15. Effektiv TV-reklam? : En kvalitativ studie om potentiella faktorer bakom effektiv TV-reklam samt konsumenters tittarvanor
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Bakgrund: Det finns problem kring att avgöra exakt hur effektiva reklamkampanjer är. TV-reklam är det mest inflytelserika mediet och fastän det inte finns belägg för att det direkt leder till något köp så kan det leda till att TV-reklamen förblir i vårt medvetande. LÄS MER