Sökning: "tv behov"

Visar resultat 11 - 15 av 123 uppsatser innehållade orden tv behov.

  1. 11. Hur påverkas långsiktiga kundrelationer av digital marknadsföring? : en studie av etablerade lantbrukskunders upplevelser av Länsförsäkringar Uppsalas digitala marknadsföring

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Josefine Beckman; Elisabeth Granath; [2021]
    Nyckelord :digital marknadsföring; försäkringsbolad; lantbruk; relationsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Marknadsföring används för att nå ut på marknaden med syftet att sälja en produkt eller tjänst. Tidigare exponerades konsumenten för marknadsföring främst i tv, radio och tidningar. Denna traditionella marknadsföring finns fortfarande kvar, men en ny generation av digital marknadsföring har nu nått oss. LÄS MER

  2. 12. Representationen av funktionsnedsättning i TV-spel

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för socialt arbete (SA)

    Författare :Tommy Stambolovski; [2021]
    Nyckelord :funktionsnedsättningar; representationer; TV-spel; massmedier; sociala konstruktioner; stereotyper; diskurser.;

    Sammanfattning : Tidigare forskning har visat att individer med funktionsnedsättning oftast representeras på ett nedsättande och stereotypt sätt i massmedier. Detta kan i sin tur påverka allmänhetens förståelse för funktionsnedsättning och hur de bemöter funktionsnedsatta individer i det verkliga samhället. LÄS MER

  3. 13. Antagonisten på kant : Ont och gott i TV-serien Once Upon a Time

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Tuva Sundström; Angelica Svanström; [2021]
    Nyckelord :godhet; ondska; Kant; Maslow; Ekman; vilja; motivation; emotion; god; ond; antagonist; protagonist;

    Sammanfattning : Syftet med denna text är att belysa problematik i de narrativa rollerna ‘antagonist’ och‘protagonist’. Detta görs genom karaktärsanalys av Rumpelstiltskin och Killian Jones frånABC:s Once Upon a Time. Utifrån Immanuel Kants teorier om gott och ont studeras niohändelseförlopp för att se om antagonister är onda, goda eller tvetydiga. LÄS MER

  4. 14. Rörelseintegrerad engelskundervisning : En litteraturstudie om rörelseintegrerade arbetsformer och dess påverkan på elevers språkkunskaper i årskurs F-6

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Elin Fredriksson; Olivia Ingvarsson; [2021]
    Nyckelord :rörelse; rörelseintegrerade arbetsformer; förkroppsligat lärande; engelskämnet; årskurs F-6;

    Sammanfattning : Elever ska i grundskolan uppleva fysisk aktivitet och rörelse under hela skoldagen. Detta ställer krav på samtliga pedagoger inom skolans verksamhet och inte endast på lärare inom idrottsämnet. LÄS MER

  5. 15. Effektiv TV-reklam? : En kvalitativ studie om potentiella faktorer bakom effektiv TV-reklam samt konsumenters tittarvanor

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Even Romodan; Oscar Sundström; [2021]
    Nyckelord :In-stream video ads; TV-commercials; Entertainment Value; Information Value; Creativity; Brand Image; Celebrity Endorsement; effective TV-commercials; potential factors; Consumer Perspective; Internet; Television; In-stream video ads; TV-reklam; Entertainment Value; Information Value; Kreativitet; Brand Image; Celebrity Endorsement; effektiv TV-reklam; potentiella faktorer; konsumentperspektiv; Internet; TV.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Det finns problem kring att avgöra exakt hur effektiva reklamkampanjer är. TV-reklam är det mest inflytelserika mediet och fastän det inte finns belägg för att det direkt leder till något köp så kan det leda till att TV-reklamen förblir i vårt medvetande. LÄS MER