Sökning: "tv4 ekonomi"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden tv4 ekonomi.
1. Flyktingar, det största hotet i Kosovo? : HUR FLYKTINGKRISEN 2015 BEVAKADES I KOSOVANSK MEDIA
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : The refugee crisis during 2015 developed into a highly debated topic. Morning sofas on television, afternoon broadcasts on radio, evening newspapers' leaflets - the news focus was crystal clear. LÄS MER
2. "Vi behöver göra mer" : En diskursanalys av svensk nyhetsrapportering om klimatet under en vårvecka 2019
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärdSammanfattning : Syfte och frågeställningar: Studien presenterar bilden av svensk klimatrapportering under en veckas tid. Syftet med studien är således att få en ökad förståelse för svensk klimatrapportering. LÄS MER
3. Bortom vita medelålders män – Kvinnor och minoriteter i TV-nyheterna : En innehållsstudie av intervjupersoner i Rapport och TV4Nyheterna
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMKSammanfattning : Sammanfattning Författare: Susanna Persson Öste Titel: Bortom vita medelålders män: Kvinnor och minoriteter i TV-nyheterna. En innehållsstudie av intervjupersoner i Rapport och TV4Nyheterna Nivå: Kandidatuppsats i Journalistikvetenskap Lärosäte: Stockholms universitet Språk: Svenska Antal sidor: 43 Kvinnor och minoriteter har historiskt varit underrepresenterade i TV-kanalernas nyhetsrapportering. LÄS MER
4. Genom vilka strategier använder gamla medier de nya? : En kvalitativ studie om TV-aktörernas användande av sociala medier
Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och ITSammanfattning : Title: By what strategies is the old media using the new media? A qualitative essay on TV: s use on social media Number of pages: 54 Authors: Marie Magnusson och Sabina Karlsson Tutor: Karin Fast Course: Media and Communication Studies C Period: Spring 2011 University: Karlstad University Purpose/Aim: Our purpose is to examine which strategies and why two TV-channels, SVT and TV4, are using social media. Our anticipated view is that SVT as a public service organization and TV4 as a commercial operator may have different motives with its use of social media. LÄS MER
5. Strategiska svårigheter i dagens mediesamhälle : En kvalitativ studie av lokala medieorganisationerns strategier i förändringsprocesser
Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och ITSammanfattning : Hela mediebranschen är idag inne i ständigt pågående förändringsprocess. Alla medieorganisationer, såväl på global nivå som på lokal nivå, påverkas på ett eller annat sätt och måste ta ställning till hur de ska agera i förändringarna. LÄS MER