Sökning: "undersökning av köpbeteende på internet"

Visar resultat 6 - 9 av 9 uppsatser innehållade orden undersökning av köpbeteende på internet.

  1. 6. Relationer genom presentreklam & trycksaker : En undersökning av företagskunders köpbeteende av presentreklam & trycksaker samt deras leverantörsrelationer

    Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Daniel Stenbäck; Heidi Ravander; [2010]
    Nyckelord :presentreklam; trycksaker; företags köpbeteende leverantörsrelationer;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING Datum 4 juni 2010. Kurs Kandidatuppsats i Företagsekonomi, FÖA300; 15hp. Författare Heidi Ravander & Daniel Stenbäck. Handledare Carl G. LÄS MER

  2. 7. Köpbeteende och attityder : en studie av unga tjejers attityder till företaget Gina Tricot

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :SOFIA JIRESKOG; SOFIA JIRESKOG; [2010]
    Nyckelord :arketing; attitudes and buyers behavior; young consumers;

    Sammanfattning : Konkurrensen är idag hård inom modebranschen. Flera stora aktörer slåss om kunderna och ett brett utbud, snabba leveranser och att effektivt möta efterfrågan är av stor vikt. Utveckling och globalisering har lett till att privatpersoner snabbt och enkelt kan leta fram information själva. LÄS MER

  3. 8. Danskar på distans : en studie om attityder och köpbeteende vid distanshandel.

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Anna Thorander; Sofia Schwenk; [2009]
    Nyckelord :köpbeteende; distanshandel; e-handel; konsumentbeteende; danskar;

    Sammanfattning : Det är numer ett allmänt känt fenomen att Internets betydelse i samhället som marknads- och handelsplats, kommunikationsplattform och informationskälla är oumbärlig. Internet som handelsplats är beroende av en rad faktorer så som konsumenternas köpbeteende på Internet, produktkarakteristika, marknadsföringstekniker på Internet samt upplevda fördelar och nackdelar av att e-handla. LÄS MER

  4. 9. Konsumenters köpbeteende på Internet : En studie av återköpsbeteendet hos studenter på Umeå Universitet och Wright State University

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Mikael Lundberg; Petter Renberg; [2007]
    Nyckelord :Konsumentköpbeteende; Internet; Återköpsbeteende;

    Sammanfattning : Kunders beteende är viktigt att förstå för ett företag som säljer produkter eller tjänster. Då alltmer handel nu sker på Internet finns ett intresse i att utreda hur en kund agerar vid inköp i en webbutik. LÄS MER