Sökning: "utvecklingssamtal elevperspektiv"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden utvecklingssamtal elevperspektiv.

  1. 1. Det optimala utvecklingssamtalet i grundskolan ur elevperspektiv - En studie av elevledda utvecklingssamtal

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Concepción Asteberg Jiménez Ruiz; [2013]
    Nyckelord :Nyckelord: elevlett utvecklingssamtal; bedömning; kunskapsutveckling; studiemotivation; elevinflytande; kommunikation; relation.;

    Sammanfattning : Efter att ha gjort några observationer av utvecklingssamtal under min praktik hösten 2011 bestämde jag mig för att jag ville skriva en uppsats om ämnet året därpå. Jag lärde mig att på min praktik genomförde min handledare elevledda utvecklingssamtal och min tanke har blivit att undersöka vad eleverna anser om den här typen av utvecklingssamtal. LÄS MER

  2. 2. Samverkan kring utvecklingssamtal – utifrån ett elevperspektiv

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Helene Willèn; Johanna Höckersten; [2011]
    Nyckelord :Utvecklingssamtal; samverkan; elevperspektiv; utve;

    Sammanfattning : SammanfattningStudiens syfte är att ur ett elevperspektiv undersöka hur samverkan kring utvecklingssamtalsker. Det är en empirisk kvalitativ studie där våra resultat baseras på relevant litteratur, tvåobservationer av utvecklingssamtal och tio intervjuer av kvalitativ samtalskaraktär med eleveri årskurserna 3 och 5. LÄS MER

  3. 3. Elevledda utvecklingssamtal, ur ett elevperspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för teknik, TEK

    Författare :Gigi Lönn Stråle; [2011]
    Nyckelord :Student led Conferences; Elevledda utvecklingssamtal; utvecklingssamtal; metakognition;

    Sammanfattning : I den här uppsatsen presenteras en mindre intervjustudie om hur elever på Barn och fritidsprogrammet i en medelstor kommun i mellersta Sverige upplever utvecklingssamtalen sedan de själva börjat ansvara och leda dem i så kallade elevledda utvecklingssamtal. Det övergripande syftet med undersökningen är att få mer kunskap om elevernas uppfattning över hur de upplever att själva ansvara för utvecklingssamtalets genomförande och hur detta tillvägagångssätt påverkat deras studiemotivation och studieresultat. LÄS MER

  4. 4. ”En bra lärare ska prata med mig och inte om mig”. En intervjustudie bland elever om deras tankar kring utvecklingssamtal.

    C-uppsats,

    Författare :Malin Nordefjäll; Malin Sporrong; [2010]
    Nyckelord :Utvecklingssamtal; elevinflytande; elevperspektiv;

    Sammanfattning : Sammanfattning:SyfteDet övergripande syftet med vårt examensarbete är att undersöka hur utvecklingssamtalet upplevs av eleven, vadgäller syfte, innehåll och de tre parternas, dvs. läraren, eleven och föräldrarnas, deltagande. LÄS MER

  5. 5. Individuella utvecklingsplaner ur ett elevperspektiv – En kvalitativ studie med elever i grundskolans tidigare år om deras tankar och åsikter kring IUP.

    C-uppsats,

    Författare :Ann Meldin; [2010]
    Nyckelord :IUP; individuella utvecklingsplaner; mål; elevpers;

    Sammanfattning : Uppsatsen bygger på ostrukturerade kvalitativa samtalsintervjuer av respondentkaraktär med åtta elever som gåri åroch år 3. Jag gör också observationer vid fyra utvecklingssamtal samt ett samtal med läraren i år . LÄS MER