Sökning: "värdesamskapande"

Visar resultat 1 - 5 av 32 uppsatser innehållade ordet värdesamskapande.

  1. 1. E-handelföretagens arbete med agil marknadsföring och värdesamskapande under inflationstider i skönhetsbranschen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Jovana Arsovic; Zerina Imamovic; [2023]
    Nyckelord :E-handelsföretag; Skönhetsbranschen; Kristider; Inflation; Marknadsföringsstrategi; Värdesamkapande; Agil marknadsföring; Integrerad marknadskommunikation; Varumärkeskännedom; Business and Economics;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker hur e-handelsföretag har upplevt och påverkats av inflation vilka marknadsföringsstrategier de använder samt hur de har arbetat med värdesamskapande under inflationen mellan åren 2020 till 2023. Studien fokuserar på inflationstider men bidrar till forskningen om kriser. LÄS MER

  2. 2. Självbetjäningsteknologier och service

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Hanna Johansson; Lone Carlson; [2023]
    Nyckelord :självbetjäningsteknologier; värdesamskapande; värdesamförstörande; servicelogik; värdeprocessen; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att fördjupa förståelsen av konsumenters uppfattningar av värde i servicemöten som inkluderar självbetjäningsteknologier i jämförelse med personlig service. Genom att tillämpa kvalitativa forskningsmetoder utforskar studien hur konsumenter bedömer och beskriver olika aspekter av dessa servicemöten samt deras påverkan på individen. LÄS MER

  3. 3. "Då får man ju känslan, de här vill inte ha kontakt med sina kunder” - En kvalitativ studie om chatbotar som formar dagens servicemöten och kundrelationer

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Karin Ahlgren; Julia Hjortshagen; [2023]
    Nyckelord :AI; chatbot; kundservice; kundrelationer; lojalitet; tillit; tillit till digitala verktyg; värdesamskapande; värdesamförstörande; Social Sciences;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Att inspirera och interagera: Utforskning av showroom-formatets värdeskapande aspekter

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :August Åkesson; Christian Abdulahad; [2023]
    Nyckelord :Showrooming; Showroom-format; Värdeskapande; Värdesamskapande; Konsumentupplevelse; Butiksmiljö; Produktexponering; Köpprocess; Detaljhandel; Sällanköpsvaror; Foto-elicitation; Social Sciences;

    Sammanfattning : Inledning: Denna studie undersöker förändringar i konsumtionsvanor till följd av digitaliseringen samt betonar behovet av anpassningsbara butiksformat. I synnerhet undersöks showroom-formatet och dess värdeskapande aspekter från konsumenternas perspektiv. LÄS MER

  5. 5. Local food networks - value creation and the role of the producer

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest Economics

    Författare :Joakim Mattsson; [2023]
    Nyckelord :Actor-network theory; alternative food network; REKO; Schwartz value theory; service-dominant logic;

    Sammanfattning : The rise of interest in local food has given rise to many new forms of food supply chains, socalled Alternative food networks. One such network is the Facebook-based REKO, where consumers can purchase food products directly from the producers without intermediaries. This has also given rise to new forms of values regarding food. LÄS MER