Sökning: "värdesamförstörande"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet värdesamförstörande.

  1. 1. Självbetjäningsteknologier och service

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Hanna Johansson; Lone Carlson; [2023]
    Nyckelord :självbetjäningsteknologier; värdesamskapande; värdesamförstörande; servicelogik; värdeprocessen; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att fördjupa förståelsen av konsumenters uppfattningar av värde i servicemöten som inkluderar självbetjäningsteknologier i jämförelse med personlig service. Genom att tillämpa kvalitativa forskningsmetoder utforskar studien hur konsumenter bedömer och beskriver olika aspekter av dessa servicemöten samt deras påverkan på individen. LÄS MER

  2. 2. "Då får man ju känslan, de här vill inte ha kontakt med sina kunder” - En kvalitativ studie om chatbotar som formar dagens servicemöten och kundrelationer

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Karin Ahlgren; Julia Hjortshagen; [2023]
    Nyckelord :AI; chatbot; kundservice; kundrelationer; lojalitet; tillit; tillit till digitala verktyg; värdesamskapande; värdesamförstörande; Social Sciences;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Värdesamskapande och värdesamförstörande vid onlineshopping : En kvalitativ undersökning om konsumenters perspektiv på onlineshopping

    Magister-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Sandra Fröberg; Emma Elfström; [2020]
    Nyckelord :online shopping; value formation; value co-creation; value co-destruction; value-in-exchange; value-in-use; onlineshopping; värdeformering; värdesamskapande; värdesamförstörande; värde i utbyte; värde i användande;

    Sammanfattning : Compared to traditional in-store shopping, online shopping has several benefits which implies that an increasingly number of consumers are shopping over the internet. Despite the popularity of online shopping, there are also several problems and negative aspects with this consumption approach. LÄS MER