Sökning: "vad är icke verbal kommunikation"
Visar resultat 1 - 5 av 74 uppsatser innehållade orden vad är icke verbal kommunikation.
1. Patienters upplevelser av attkommunicera med sjuksköterskor påsjukhuset efter en hjärtinfarkt
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : Bakgrund: Hjärtinfarkt är ett sjukdomstillstånd som drabbar människor världen över och utgörfara för livet. I vårdförloppet är fungerande kommunikation särskilt viktig mellan patient ochsjuksköterska. LÄS MER
2. Med videolänken som redskap : En kvalitativ studie om kuratorers erfarenheter av att utöva stödsamtal via videosamtal inom primärvården
Kandidat-uppsats, Marie Cederschiöld högskola/Institutionen för socialvetenskapSammanfattning : Syftet med studien är att öka kunskapen om kuratorers erfarenheter av att utöva stödsamtal via videosamtal inom primärvården. Vidare är syftet att öka kunskapen om kuratorernas förhållningssätt till stödsamtal som genomförs via videosamtal. LÄS MER
3. Fredlig krigföring, sunt spelmissbruk och hälsosamma tobaksprodukter - om konsten att få det omöjliga att verka möjligt
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: Fredlig krigföring, sunt spelmissbruk och hälsosamma tobaksprodukter - om konsten att få det omöjliga att verka möjligt Seminariedatum: 11 januari 2023 Kurs: FEKH69, Examensarbete i redovisning på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Maria Guth Karlsson, Gabrielle Handler, Edvin Jabeskog Handledare: Alexander Hedlund Nyckelord: Hållbarhetsrapportering, Legitimitet, CSR, Account-teori, Kommunikation Forskningsfråga: På vilket sätt använder kontroversiella respektive icke-kontroversiella svenska bolag “verbala accounts” i sin hållbarhetsrapportering? Syfte: Syftet med arbetet är att öka kunskapen om hur svenska bolag i hållbarhetsredovisning kommunicerar sin verksamhets konsekvenser för samhället. Med andra ord avser arbetet att skapa medvetenhet kring de språkliga grepp som bolagen använder för att legitimera sin verksamhet. LÄS MER
4. Förlåt, jag förstår inte vad du menar? : En litteraturstudie om patienters upplevelser av språkbarriärer i kommunikationen med vårdpersonal.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för hälsaSammanfattning : Bakgrund: Dagligen möter patienter och vårdpersonal varandra och inte sällan där en av dem eller båda talar endast sitt modersmål eller ett främmande språk. Vårdpersonalens uppgift är att kunna ge vård till patienter även när det talas olika språk. LÄS MER
5. Barnmorskans perspektiv på kontinuerligt stöd under födandet : En begreppsanalys
Magister-uppsats, Högskolan Dalarna/Sexuell, reproduktiv och perinatal hälsaSammanfattning : Bakgrund: Barnmorskors önskan att ge kontinuerligt stöd till födande personer är större än de förutsättningar som finns. Detta medför känsla av otillräcklighet hos barnmorskor. Kontinuerligt stöd från barnmorskan är centralt för en positiv förlossningsupplevelse. LÄS MER