Sökning: "written English"
Visar resultat 1 - 5 av 582 uppsatser innehållade orden written English.
1. Writer/Reader Visibility in EFL Writing : A Corpus-based Analysis of Young Swedish Students' Writing Development
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för språk, litteratur och lärandeSammanfattning : This corpus-based study explores writer-reader visibility (WRV) features in the writing by young Swedish learners of English. Specifically, using Petch-Tyson’s (1998) framework, this study examines the use of WRV features in essays written by young Swedish learners in lower and upper secondary school, and compares their use to that of Swedish university-level learners. LÄS MER
2. Formen av en människa
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaperSammanfattning : I denna uppsats har jag gjort en närläsning av romanen No Longer Human (1948), skriven av den japanske författaren Osamu Dazai (1909 - 1948) och översatt till engelska (1958) av den amerikanske forskaren Donald Keene (1922 - 2019). Romanen tillhör shishosetsu, en semi-självbiografisk genre som formades i Japan under det tidiga 1900-talet. LÄS MER
3. Hur användandet av samtal och diskussion påverkar mellanstadieelevers förståelse för matematik
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)Sammanfattning : This research overview is an evaluation of knowledge and explores the impact of language linked to mathematics. This particularly in the context of conversations and discussions, on the mathematical understanding of students in the ages between ten to twelve years old. LÄS MER
4. Exploring the Impact of Genre on Syntactic and Lexical Complexity in L2 Written English
M1-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : The present study investigates the effect of genre on lexical and syntactic complexity. The corpus used for this study is made up of argumentative and narrative texts from the TRAWL (Tracking Written Learner Language) online corpus. The study analyses texts written by 22 Norwegian EFL learners, 10 in year 8 and 12 in year 9. LÄS MER
5. Dare. Dream. Done. [Sparkles emoji] : Pragmatic functions and sentiment of emojis in tweets by American, English, Australian, Indian, and Nigerian users
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Emojis can be ambiguous, even when used within one and the same language and geographic region, but they are also a globally accessible language in computer-mediated communication. This paper aims to examine if emoji usage across five different national varieties of English (American, English, Australian, Indian, and Nigerian), geographically located on five different continents, exhibits similar pragmatic functionality and sentiment. LÄS MER