Evaluating and Designing an Engaging Mobile Application Feed by Using Persuasive Design

Detta är en Master-uppsats från Lunds universitet/Ergonomi och aerosolteknologi; Lunds universitet/Certec - Rehabiliteringsteknik och Design

Sammanfattning: Modeindustrin är en av de främst bidragande faktorerna till människors koldioxidutsläpp. Följaktligen har efterfrågan på second-hand ökat och marknaden har agerat därefter. Ett företag som tillhandahåller denna tjänst är Vestiaire Collective, som erbjuder en second-hand-applikation online för märkesvaror. För att applikationen ska utmärka sig bland konkurrenter är behovet av hög användbarhet väsentligt. Syftet med detta examensarbete var att undersöka vad som engagerar och uppmuntrar användare när de handlar second-hand, vilket gjordes genom att designa ett flöde för att inspirera användaren. Arbetet utfördes med en användarcentrerad designprocess bestående av tre iterationer, där varje iteration utvärderades med applicerandet av övertygande tekniker (persuasive system design model). Den slutliga design-prototypen mottogs väl, och resultatet visar att ett engagerande flöde kan implementeras med hjälp av designprinciper och övertygande designmetoder.

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)