Sökning: "Amanda Möller"
Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden Amanda Möller.
1. Den fria lekens betydelse En pilotstudie om förskollärares syn på leken i relation till barns lärande och utveckling i förskolan och förskoleklass
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande; Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärandeSammanfattning : Leken är beskriven som en viktig del för barns lärande och utveckling genom litteratur och styrdokument som man får ta del av under utbildningen till förskollärare, däremot har förskoleklassen ett schema som är mer styrt än förskolan i Sverige. Denna studie syftar till att undersöka förskollärares syn på fri lek i relation till barns lärande och utveckling både i förskolan och förskoleklassen. LÄS MER
2. Open standards and interoperability within the automotive domain and smart cities
Kandidat-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologiSammanfattning : Vehicle signals are today in highly heterogeneous formats which leads to difficulties for third-party developers to access, understand and integrate with these signals. Thus, the automotive domain needs to find a way to describe its vehicle signals to the outside world. LÄS MER
3. Mattebokens roll i klassrummet : En kvalitativ intervjustudie med lärare och elever från lågstadiet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Institutionen för ämnesdidaktikSammanfattning : .... LÄS MER
4. Allmännytta eller affärsnytta?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Frågeställning: Påverkar kommunkarakteristik sannolikheten för att utdelningar från kommunala bostadsaktiebolag genomförs? Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka om kommunspecifika faktorer påverkar sannolikheten för att utdelningar från allmännyttiga kommunala bostadsaktiebolag lämnas. Studien avser att tillföra ny kunskap och insikt om kommunens roll i de kommunala bostadsaktiebolagen. LÄS MER
5. Influencermarknadsföring som marknadsföringsstrategi : En kvalitativ studie om varumärkesbygge hos uppstartsbolag
Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och itSammanfattning : As a result of the large number of users on social media, brands need to rethink, adapt and search for new marketing opportunities. One of the fast-growing strategies applied by brands as a result of the shift is influencer marketing. LÄS MER