Sökning: "Användning av CRM"
Visar resultat 6 - 10 av 26 uppsatser innehållade orden Användning av CRM.
6. Paradoxen mellan individanpassad marknadsföring och personlig integritet : En kvalitativ studie om när individanpassad marknadsföring upphör att vara en konkurrensfördel
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Titel: Paradoxen mellan individanpassad marknadsföring och personlig integritet. Författare: Hannes Asplund & Johan Nilsson Handledare: Leif V Rytting Examinator: Richard Afriyie Owusu Kurs: Kandidatuppsats 15hp. Företagsekonomi III - Marknadsföring, examensarbete. Linnéuniversitetet, VT 2019. LÄS MER
7. Företagsbloggen - ett digitalt skyltfönster
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Syftet med detta examensarbete är att undersöka huruvida företagsbloggar kan fungera som en kommunikations- och marknadsföringskanal och undersöka effekterna av en företagsblogg, de positiva, men även om det finns några negativa. Denna undersökning kan vara till användning för företag som planerar att starta en företagsblogg genom att ge riktlinjer baserat på trovärdiga källor på hur en företagsblogg kan fungera som ett företags skyltfönster ut mot kunderna. LÄS MER
8. CRM System: Användningen av CRM system inom nystartade företag
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : Studien undersöker på vilket sätt nystartade företag använder CRM system och hur det stödjer organisationen. För att genomföra studien har vi intervjuat två nystartade företag. Intervjuerna har utförts via e-post med en person på respektive företag. LÄS MER
9. Användning av CRM-system : En kvalitativ studie om CRM-användning för att stödja företags kundrelationer
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologiSammanfattning : Företag befinner sig i en konkurrenskraftig värld och för att lyckas överleva måste de ta hand om sina befintliga kunder såväl som attrahera nya. Med hjälp av dagens teknologi, har företag möjlighet att lagra information om sina kunder och kan därför få en ökad förståelse för kunders beteende och önskemål. LÄS MER
10. CRM via Facebook : En kvantitativ studie om den svenska millenniegenerationens uppfattning av företags CRM-aktiviteter via Facebook
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskapSammanfattning : Problemområde Användningen av digitala sociala nätverk har under de senaste åren ökat och Facebook är det nätverk med flest anhängare över hela världen. Statistik tyder på att användningen av sociala medier och Internet är en väsentlig komponent i den svenska befolkningens vardag, speciellt bland den yngre generationen. LÄS MER