Sökning: "Användning av CRM"
Visar resultat 16 - 20 av 26 uppsatser innehållade orden Användning av CRM.
16. Övervakning och styrning : En kritisk studie av ICA:s relationsmarknadsföring
Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)Sammanfattning : I samband med en ökad konkurrens och ett allt större mediabrus så använder företag sig av nya metoder för att locka konsumenterna till sig och kunna behålla dem. En av dessa metoder är relationsmarknadföring, där företaget på olika sätt försöker skapa en form av relation med kunden med målet att skapa en kundlojalitet. LÄS MER
17. Sociala matvaror : En studie av användning utav facebook inom dagligvaruhandeln
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Marknadsföring är idag en viktig del i många företag, i takt med samhällets utvecklinghar sättet att marknadsföra sig på förändrats. I de nyare marknadsföringsteorierna har kommunikationen mellan konsumenten och säljaren fått en allt större roll. LÄS MER
18. Sociala medier : En studie kring hur företag kan använda sociala medier för kunskaps- och informationsspridning
Kandidat-uppsats, Sektionen för Informationsvetenskap, Data– och Elektroteknik (IDE)Sammanfattning : Studien redogör för vad tre företag anser att det finns för möjligheter med att använda sig av tekniker inom sociala medier. Både för att kunna sprida kunskap och information internt i företaget samt med kunder och partners externt. LÄS MER
19. Kundinformation utvecklar den interna styrningen
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Hur en verksamhet skall förbättrar sin interna styrning genom användning av kundinformation är ett omdiskuterat ämne. I studien ”Kundinformationen utvecklar den interna styrningen”. LÄS MER
20. CRM-system, konsten att skapa lönsamma relationer eller en teknisk lösning för lagring av information? : En studie av implementeringsprocessens kritiska aspekter samt påverkande faktorer
Magister-uppsats, FöretagsekonomiSammanfattning : Bakgrund: Intresset för studien och ämnesområdet väcktes genom en verklig händelse när vi tog kontakt med en optiker för en önskad synundersökning. Företaget, vilket för några år tillbaka implementerat ett CRM-system ansåg sig erbjuda stor kundfokus genom det införda systemet. LÄS MER