Sökning: "Användning av CRM"

Visar resultat 16 - 20 av 26 uppsatser innehållade orden Användning av CRM.

  1. 16. Övervakning och styrning : En kritisk studie av ICA:s relationsmarknadsföring

    Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Marie Hammer; Amanda Hult; [2012]
    Nyckelord :konsumtionssamhälle; individualisering; relationsmarknadsföring; övervakning; styrning;

    Sammanfattning : I samband med en ökad konkurrens och ett allt större mediabrus så använder företag sig av nya metoder för att locka konsumenterna till sig och kunna behålla dem. En av dessa metoder är relationsmarknadföring, där företaget på olika sätt försöker skapa en form av relation med kunden med målet att skapa en kundlojalitet. LÄS MER

  2. 17. Sociala matvaror : En studie av användning utav facebook inom dagligvaruhandeln

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Jonathan Wysocki; David Sjöblom; [2011]
    Nyckelord :Social media; relation marketing; general dealer; Sociala medier; relationsmarknadsföring; dagligvaruhandeln;

    Sammanfattning : Marknadsföring är idag en viktig del i många företag, i takt med samhällets utvecklinghar sättet att marknadsföra sig på förändrats. I de nyare marknadsföringsteorierna har kommunikationen mellan konsumenten och säljaren fått en allt större roll. LÄS MER

  3. 18. Sociala medier : En studie kring hur företag kan använda sociala medier för kunskaps- och informationsspridning

    Kandidat-uppsats, Sektionen för Informationsvetenskap, Data– och Elektroteknik (IDE)

    Författare :Lars-Henrik Adam Stålhammar Karlsson; [2011]
    Nyckelord :Sociala medier; Enterprise 2.0; Web 2.0; Knowledge Management; kunskapsspridning; information; affärssystem; integration; CRM; digitala plattformar;

    Sammanfattning : Studien redogör för vad tre företag anser att det finns för möjligheter med att använda sig av tekniker inom sociala medier. Både för att kunna sprida kunskap och information internt i företaget samt med kunder och partners externt. LÄS MER

  4. 19. Kundinformation utvecklar den interna styrningen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :LENA SIMONSSON; RICKARD EKDAHL; [2011]
    Nyckelord :CRM; CRM; key figures; internal control; kundinformation; customer information; target figures; nyckeltal; intern styrning; måltal;

    Sammanfattning : Hur en verksamhet skall förbättrar sin interna styrning genom användning av kundinformation är ett omdiskuterat ämne. I studien ”Kundinformationen utvecklar den interna styrningen”. LÄS MER

  5. 20. CRM-system, konsten att skapa lönsamma relationer eller en teknisk lösning för lagring av information? : En studie av implementeringsprocessens kritiska aspekter samt påverkande faktorer

    Magister-uppsats, Företagsekonomi

    Författare :Erik Nordenborg; Johanna Sondell; [2011]
    Nyckelord :Customer Relationship Management; CRM-system; implementeringsproblematik; kritiska aspekter och faktorer; det mänskliga beteendet;

    Sammanfattning : Bakgrund: Intresset för studien och ämnesområdet väcktes genom en verklig händelse när vi tog kontakt med en optiker för en önskad synundersökning. Företaget, vilket för några år tillbaka implementerat ett CRM-system ansåg sig erbjuda stor kundfokus genom det införda systemet. LÄS MER