Sökning: "Användning av CRM"

Visar resultat 11 - 15 av 26 uppsatser innehållade orden Användning av CRM.

  1. 11. Vilka faktorer påverkar framgången i CRM-satsningar

    Magister-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation

    Författare :Mattias Sandström; Ted Lundberg; [2015]
    Nyckelord :CRM; CRM Return on Investment; yield CRM; CRM success factors; CRM; CRM Return on Investment; Avkastning CRM; CRM faktorer;

    Sammanfattning : This study is intended to identify which factors that influence the success of initiatives in Customer Relationship Management, usually abbreviated as CRM. In the course of this study we have been in contact with forty-two companies operating in Sweden within eleven different sectors in order to find out how they operate regarding CRM initiatives, particularly initiatives within marketing and promotions. LÄS MER

  2. 12. Användningsområden för Big data inom analytisk CRM

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för arkiv- och datavetenskap

    Författare :Per Nilsson; [2014]
    Nyckelord :CRM; Data mining; Big data.;

    Sammanfattning : Customer Relationship Management (CRM) är ett ofta använt konceptför verksamheter att hantera sina kundkontakter. En viktig del av CRMär användningen av tekniska lösningar för att lagra och analysera informationom kunder, till exempel genom data mining för att upptäckamönster hos kunders beteende. LÄS MER

  3. 13. Att bygga kundrelationer med hjälp av communities

    Kandidat-uppsats, IT-universitetet i Göteborg/Tillämpad informationsteknologi

    Författare :Nadire Kirkdeveli; Sofia Zaid; [2013-09-20]
    Nyckelord :Memoto; kundrelationer; CRM; social-CRM; digital innovation; produkt-centrerade communities; drivkrafter; styrningsmekanismer;

    Sammanfattning : Avanceringar i den digitala teknologin samt dess lättillgänglighet bidrar till att tidigare företagscentrerad produktutveckling och värdeskapande förflyttas till nätverk eller communities. Detta förändrar även sättet att skapa kundrelationer som det beskrivits inom CRM-forskningen. LÄS MER

  4. 14. Användning av Customer Relationship Management hos svenska klädföretag

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :My Augustsson Hvit; Daniel Odell; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Dagens klädföretag vill alltid förbättra sina relationer till kunderna som gör att kunderna blir lojala och stannar hos företag. Företag befinner sig i en väldig konkurrenskraftig bransch vilket innebär att hela tiden hålla kunderna nöjda och försöka möta deras behov. LÄS MER

  5. 15. Integration av system till en supportportal

    M1-uppsats, KTH/Data- och elektroteknik

    Författare :Cristopher Klint; [2013]
    Nyckelord :API; CRM; cloud; support site; migration; survey; API; CRM; molnet; supportportal; migrering; enkät;

    Sammanfattning : Denna rapport handlar om hur företaget Parera AB ska kunna integrera tre olika system till en supportportal för deras tjänst Fjärrdrift. Tjänsten Fjärrdrift går ut på att kunder erbjuds fjärrsupport och driftövervakning av deras IT-miljöer. LÄS MER