Sökning: "Användning av CRM"
Visar resultat 11 - 15 av 26 uppsatser innehållade orden Användning av CRM.
11. Vilka faktorer påverkar framgången i CRM-satsningar
Magister-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisationSammanfattning : This study is intended to identify which factors that influence the success of initiatives in Customer Relationship Management, usually abbreviated as CRM. In the course of this study we have been in contact with forty-two companies operating in Sweden within eleven different sectors in order to find out how they operate regarding CRM initiatives, particularly initiatives within marketing and promotions. LÄS MER
12. Användningsområden för Big data inom analytisk CRM
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för arkiv- och datavetenskapSammanfattning : Customer Relationship Management (CRM) är ett ofta använt konceptför verksamheter att hantera sina kundkontakter. En viktig del av CRMär användningen av tekniska lösningar för att lagra och analysera informationom kunder, till exempel genom data mining för att upptäckamönster hos kunders beteende. LÄS MER
13. Att bygga kundrelationer med hjälp av communities
Kandidat-uppsats, IT-universitetet i Göteborg/Tillämpad informationsteknologiSammanfattning : Avanceringar i den digitala teknologin samt dess lättillgänglighet bidrar till att tidigare företagscentrerad produktutveckling och värdeskapande förflyttas till nätverk eller communities. Detta förändrar även sättet att skapa kundrelationer som det beskrivits inom CRM-forskningen. LÄS MER
14. Användning av Customer Relationship Management hos svenska klädföretag
Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : Dagens klädföretag vill alltid förbättra sina relationer till kunderna som gör att kunderna blir lojala och stannar hos företag. Företag befinner sig i en väldig konkurrenskraftig bransch vilket innebär att hela tiden hålla kunderna nöjda och försöka möta deras behov. LÄS MER
15. Integration av system till en supportportal
M1-uppsats, KTH/Data- och elektroteknikSammanfattning : Denna rapport handlar om hur företaget Parera AB ska kunna integrera tre olika system till en supportportal för deras tjänst Fjärrdrift. Tjänsten Fjärrdrift går ut på att kunder erbjuds fjärrsupport och driftövervakning av deras IT-miljöer. LÄS MER