Sökning: "Användning av CRM"

Visar resultat 21 - 25 av 26 uppsatser innehållade orden Användning av CRM.

  1. 21. Hur bygger fastighetsbolagen relationer med sina hyresgäster?

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Sölve Wängman; Milan Mihaljica; [2010]
    Nyckelord :relationer; lönsamhet; kunddialog; kundnöjdhet; win-win; Facility Management; Green Building; word-of-mouth;

    Sammanfattning : We describe in this work - how the commercial real-estate companies build relationships with their tenants. We describe also how the tenants experience these relationships with the real-estate companies. This work acts about relationships and its build-upp and conserving. LÄS MER

  2. 22. Implementering och användning av CRM i Swedbank

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi

    Författare :Songül Kiruk; Jesper Ronnlycke; [2008]
    Nyckelord :Customer Relationship Management; implementering; Swedbank; relationsmarknadsföring och CRM;

    Sammanfattning : Syfte: Anledningen att vi valt CRM som uppsatsämne är att det de senaste åren blivit en trend bland företag att använda sig av detta verktyg. Det som gör ämnet ännu mer intressant är att undersökningar visar att många företag misslyckas i sina försök att implementera CRM. LÄS MER

  3. 23. Threat and Error Management - en modell för säker flygning

    M1-uppsats, Lunds universitet/Trafikflyghögskolan

    Författare :Jimisola Laursen; [2008]
    Nyckelord :TEM; LOSA; Aviation; Threat and Error Management; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Threat and Error Management (TEM) har framförts som en modell för att förstå, förklara och utbilda i hur olika flygsäkerhetsrisker uppkommer och kan hanteras för att uppnå en ökad flygsäkerhet. Den bygger till stor del på den tidigare utvecklade modellen för övervakning av operationell flygverksamhet, Line Operations Safety Audit (LOSA). LÄS MER

  4. 24. Customer Relationship Management – en studie om hur CRM tillämpas i företagen

    C-uppsats, IT-universitetet i Göteborg/Tillämpad informationsteknologi

    Författare :Pedram Ebad; [2007-04-24]
    Nyckelord :Customer Relationship Management; CRM; implementering; kundrelationer;

    Sammanfattning : Denna rapport handlar om implementering samt användning av den kundorienterade affärsstrategin Customer Relationship Management, CRM. Enligt statisk från Gartner, misslyckas företag med två av tre och orsaken är att det är få som har kunskap om vad CRM egentligen är och hur det bör implementeras, då informationen som har samlats in ofta varit överflödig och det har därmed varit svårt att kunna förutse kundernas behov. LÄS MER

  5. 25. Vilka lojalitetsskapande aktiviteter använder Volkswagen och Saab på den svenska bilmarknaden?

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för management

    Författare :Jenny Röhrl; Niklas Stockborg; [2007]
    Nyckelord :kundlojalitet; lojalitetsprogram; CRM; marknadsföring;

    Sammanfattning : Title: What customer loyalty activities are Volkswagen and Saab using in the Swedish car industry? Authors: Jenny Röhrl & Niklas Stockborg Supervisor: Thomas A. Michel Department: School of Management, Blekinge Institute of Technology Course: Bachelor’s thesis in Business Administration, 15 ECTS Purpose: The purpose with this study is to examine the activities that Volkswagen and Saab use to create customer loyalty in the Swedish car industry. LÄS MER