Sökning: "O likheter"

Visar resultat 1 - 5 av 53 uppsatser innehållade orden O likheter.

  1. 1. April, april din dumma sill! Vi är public service och kan göra vad vi vill… : en kvalitativ textanalys av utvecklingen av aprilskämt i SVT från 1997 till 2019

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Journalistik

    Författare :Ebba Wellergård; Johanna Nimvik Stern; [2024]
    Nyckelord :Public service; April fools; National identity; Ethics; Sveriges Television; Swedish public service television; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med den här uppsatsen är att undersöka hur aprilskämt i SVT har förändrats mellan 1997 och 2019 och identifiera anledningar till varför förändringar har skett. Analysen är således uppdelad i två avdelningar. LÄS MER

  2. 2. Lön, fika eller feedback? : - En empirisk studie om vilka metoder kommunala chefer använder för att motivera sina medarbetare, sett från ett ledarskapsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap

    Författare :Tula Gitz-Johansen; Anna Hammarström; [2023]
    Nyckelord :arbetsmotivation; kommunal verksamhet; ledarskap; motivation; offentlig sektor; Self-Determination theory; transformativt ledarskap;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka vilka metoder ledare inom kommunal verksamhet upplever att de använder sig av för att motivera sina medarbetare, och genom detta öka kunskapen om ledarskapets påverkan på motivationsfaktorer. Motivation utgör en central del av den psykosociala arbetsmiljön och medarbetares välmående (Tafvelin et al. LÄS MER

  3. 3. Kunskapsorientering : Vägval i kunskapsöverföring för evenemangsprojekt

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Hanna Cederwall; Oskar Forsberg; [2023]
    Nyckelord :Knowledge management; knowledge transfer; knowledge; event project; projekt phases; sports events; Kunskapshantering; kunskapsöverföring; kunskap; evenemangsprojekt; projektfaser; idrottsevenemang;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to explore which methods are used for knowledge transfer between recurring event projects, in different physical locations. The study also examines the different roles the project organization and the permanent organization take in these processes. LÄS MER

  4. 4. Att gestalta hållbarhetskommunikation ur ett CSR-perspektiv : En kvalitativ innehållsanalys av svenska barnklädesföretags hållbarhetsrapporter

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Orawan Johansson Sikhinaram; Martina Askebrink; [2022]
    Nyckelord :CSR; Strategic communication; Sustainability; Green advertising; Framing theory; Children’s clothing; Fast-fashion; qualitative content analysis; CSR; Strategisk kommunikation; Hållbarhet; Grön marknadsföring; Gestaltningsteorin; Barnkläder; Fast-fashion; kvalitativ innehållsanalys;

    Sammanfattning : Hållbarhetsfrågor är en ständig diskussion som på senare år har intensifierats. I och med detta kräver både lagstiftningen och samhället idag att företagen ska arbeta och redovisa sitt hållbarhetsarbete. LÄS MER

  5. 5. ”This is not a ‘meme’, but our and your reality right now.” : Jämförande framinganalys på Twitter om Rysslands invasion av Ukraina 2022

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Daniel Böhm; Gustav Reinman; [2022]
    Nyckelord :Quantitative; qualitative; propaganda; Ukraine; Kvantitativ; kvalitativ; propaganda; Ukraina;

    Sammanfattning : Den första instansen av de konflikterande narrativen om väst och öst i Ukraina som denna studie tar upp presenterades 2007. Sedan dess, har konflikten trappat upp till graden av fullskaligt krig med Ryssland som anstiftare till den casus belli som åberopats. LÄS MER