Sökning: "Building Theories from Case Study Research"

Visar resultat 6 - 10 av 103 uppsatser innehållade orden Building Theories from Case Study Research.

  1. 6. Ledarskap och effektivkommunikation i byggbranschen : En fallstudie om ledarskap och effektiv kommunikation på en av Skanskas byggarbetsplatser

    M1-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Henrik Swenson; Shanen Bakhait; [2023]
    Nyckelord :Communication; Leadership; Skanska; Kommunikation; Ledarskap; Skanska;

    Sammanfattning : Byggindustrin är en sektor som spelar en viktig roll i utformningen av vårt samhälle, allt från hyreslägenheter till storskaliga projekt för industriers verksamheter. Enligt en rapport från Svensk Byggtjänst kostar kommunikationsmissar i produktionsfasen samhället omkring 65 miljarder kronor varje år. LÄS MER

  2. 7. Återbruk av en kulturhistorisk byggnad : Från industri till hållbarhet: Återbruk i fokus vid omvandlingen av Spritfabriken i Eslöv

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Lukas Zorica; Albin Qazimi; [2023]
    Nyckelord :Återbruk; Stadsplanering; Cirkulär ekonomi; Byggteknik; Material;

    Sammanfattning : Reuse can have several meanings and be defined in different ways. It is a concept that has been used for centuries in the construction and demolition industry and has always been important but has gained new relevance in our time. LÄS MER

  3. 8. Navigating Circularity : A qualitative Case Study on the Decision Making Process of B2B BuildingManufacturers

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Eliot Bota; Christopher Kontio; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This study investigates the industrial business models transition toward a more sustainableimpact. More specifically, the access to the circular symbiosis and practices for the sectorof B2B building manufacturers. The current research in this field revolves mainly aroundtheories of Triple Bottom Line, Circular Economy and Decision Making Process. LÄS MER

  4. 9. Business Ecosystem as a Strategy for Internationalization and Growth of S.M.E.s : A case study of S.M.E.s in Lagos, Nigeria.

    Master-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Olanrewaju Ibrahim Oladele; [2022]
    Nyckelord :Business Ecosystem; Networking; Co-opetition; Internationalization; SME;

    Sammanfattning : The constant change in today's business environment has brought about the need for S.M.E.s to contend with more dynamic, complicated, and global business environments, making it hard to maintain competitiveness. LÄS MER

  5. 10. Exploring Brand Equity through Digital Marketing : A multiple case study of B2B SMEs in the manufacturing and marketing consultant industry

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Luyao Wang; Jonas Lundquist; [2022]
    Nyckelord :Branding; B2B branding; marketing; digital marketing; B2B marketing; SMEs; SMEs branding; SMEs digital marketing; digital marketing funnel; digital marketing channels; B2B channels; SMEs channels; manufacturers; marketing and consulting agency;

    Sammanfattning : The industrial marketing strategy in many industries has been largely influenced by the coming of digital marketing over the past decade. The trends are changing from the traditional to a digital era and companies are being forced by this digitalization shift. The manufacturing and marketing consultant industry is no exception. LÄS MER