Sökning: "Burkini"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade ordet Burkini.

  1. 1. Resisting from within : Analysis of intersectional narratives in the "burkini" case in France

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Tema Genus

    Författare :Anne-Lise Denoeud; [2023]
    Nyckelord :Intersectionality; Burkini; Islamophobia; Muslim women; Gender; Race; White gaze; Anti-racism; Feminism; France; Intersectionnalité; Burkini; Islamophobie; Femmes musulmanes; Genre; Race; Regard blanc; Anti-racisme; Féminisme; France;

    Sammanfattning : Since summer 2016 France has experienced several episodes of “moral panic” about a three-pieces swimsuit worn by Muslim women, the “burkini”, whether on the occasion of attempts to ban it from beaches, or on the opposite to allow it in the swimming pools. These Islamophobic expressions are part of a French history of shaping the figure of “Muslim women”, controlling their bodies through their clothing, from “veil” to “burkini”, and silencing them. LÄS MER

  2. 2. En tildækket frihed - En diskursanalyse af den britiske debat om de franske burkini-forbud

    L2-uppsats, Lunds universitet/Mänskliga rättigheter

    Författare :Mia Lindström; [2017]
    Nyckelord :Burqini; burqini ban; Muslim women; freedom; agency; British media; discourse analysis.; Social Sciences; Cultural Sciences; Languages and Literatures;

    Sammanfattning : Dette studie undersøger hvordan diskurser fra den britiske debat om de franske burkini-forbud fra 2016, portrætterede muslimske kvinder som tildækker sig. 13 artikler fra The Times, The Guardian, og The Telegraph fra perioden marts til juni 2016 blev udvalgt, og gennem en diskursanalyse undersøgtes hvilke ækvivalenskæder som konstrueredes i relation til nodalpunktet ’burkini’. LÄS MER

  3. 3. The Burkini as a Symbolic Threat: Anthropological Perspectives on the Ban of the Burkini on French Beaches 2016

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Socialantropologi

    Författare :Julia Thylin; [2017]
    Nyckelord :Muslims; France; Symbolism; Social Anthropology; Burkini; Citizenship; Social Sciences;

    Sammanfattning : The Burkini, a swimwear that covers the entire body except but the face, hands and feet, was banned from French beaches in 2016 and created a heated debate in French and international media. This study focuses on the politics of the Burkini, where politicians’ arguments against the Burkini are divided into three major themes: (1) the Burkini as oppressive, (2) the Burkini as a threat to the social order, and (3) the Burkini as against ‘vivre-ensemble’. LÄS MER

  4. 4. Women and the Media : The Representation of Muslim Women in Liberal-nonpartisan Italian Newspapers

    Magister-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Nabila Nuraddin; [2017]
    Nyckelord :Muslim; Women; Representation; Framing; Stereotype; Critical discourse analysis; Italian newspapers;

    Sammanfattning : Muslim women are misrepresented through frames and stereotypes that the media uses to further an established narrative. Through a Critical Discourse Analysis, the study analyzes three liberal-nonpartisan Italian newspapers and their approach towards two themes, which are the burkini debate that occurred in late August 2016 and the analysis of three different Muslim women within the Italian society. LÄS MER

  5. 5. Simundervisning för muslimska flickor : En kvalitativ studie om hur lärare i ämnet idrott och hälsa arbetar med att inkludera muslimska flickor i simundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Milan Jovanovic; [2016]
    Nyckelord :idrott och hälsa; lärare; simundervisning;

    Sammanfattning : Sammanfattning  Syftet med studien är att se hur lärare arbetar med att inkludera muslimska flickor som på grund av religiösa eller kulturella skäl inte kan, vill eller får delta i simundervisningen.    Frågeställningar  Vilka lösningar tillämpar lärare för att inkludera elever som har svårt att delta i simundervisningen?  Hur bedömer lärare elever som av religiösa skäl inte kan, vill eller får delta i simundervisningen?     Metod  Jag har valt en kvalitativ ansats med intervjuer som metod. LÄS MER