Sökning: "CRM channels"

Visar resultat 1 - 5 av 25 uppsatser innehållade orden CRM channels.

  1. 1. eCRM PERSONALIZATION STRATEGIES : Influence of content personalization on consumer engagement performance of email marketing campaigns

    Master-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Daniela Rodriguez; [2023]
    Nyckelord :CRM; email marketing; content personalization;

    Sammanfattning : Background: As personalization has become a common CRM strategy for companies to create valuable relationships with customers, users are receiving an increased amount of personalized communication, further research is needed on the influence of content personalization in specific channels, to improve customer engagement.  Purpose: This paper seeks to analyse the influence of eCRM content personalization strategies on the consumer engagement performance of email marketing campaigns building upon existing knowledge about the benefits and opportunities of personalization strategies. LÄS MER

  2. 2. Potential for improving public services by exploring citizens’ communication to public organizations in Sweden

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Ibrahim Ali Mehkri; [2023]
    Nyckelord :citizen inquiries; e-Government; Sweden; CRM;

    Sammanfattning : Little et al., (1971) define citizen feedback as information from citizens directed to societal institutions, particularly government, to improve their functioning. LÄS MER

  3. 3. Digitalization in The Banking Industry : Adapting to The Crisis

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Sebastian Palmquist; [2020]
    Nyckelord :Banking; Fintech; Digitalization; Elderly; Adaptation;

    Sammanfattning : Research problemThe world is currently undergoing one of the most substantial crises of the past century, causing disruption both socially and economically. The effect on the Swedish inhabitants has been impactful, especially for elders, who are crippled in the ability to complete necessary tasks including private banking. LÄS MER

  4. 4. "Vi säljer upplevelser" : En studie om hur motorcykelbranschen kan stärka sitt erbjudande över hela året genom en omnikanalstrategi

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Strand Henrik; Oskar Östlund; [2019]
    Nyckelord :Omnikanalstrategi; säsongsförsäljning; upplevelseekonomi; motorcykelbransch; touchpoints; CEM; CRM;

    Sammanfattning : Titel ”Vi säljer upplevelser” - En studie om hur motorcykelbranschen kan stärka sitt erbjudande över hela året genom en omnikanalstrategi   Nyckelord    Omnikanalstrategi, säsongsförsäljning, upplevelseekonomi, motorcykelbransch, touchpoints, CEM, CRM   Forskningsfråga På vilka sätt kan motorcykelbranschen med säsongsbetonad försäljning använda sig av en omnikanalstrategi för att stärka sitt varumärke och skapa erbjudanden genom hela året?   Syfte Syftet med studien är att öka kunskapen om hur MC-branschen kan använda en omnikanalstrategi som hjälper motorcykelåterförsäljare att stärka sitt varumärke och öka försäljningen och sina erbjudanden under hela året oberoende av säsong.   Metod Studien har använt en kvalitativ forskningsstrategi med ett abduktivt angreppssätt. LÄS MER

  5. 5. Hur hanterar restauranger kundfeedback via sociala medier? : Kundfeedback och dess inverkan i restaurangers operativa verksamhet

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Victor Mannerson; Henri Mark; [2018]
    Nyckelord :Social media; restaurant; dialogue strategies; customer feedback; marketing mix; CRM; SCRM; rumour exposure; private channels.; Sociala medier; restaurang; dialogstrategier; kundfeedback; marknadsmix; CRM; SCRM; ryktesspridning; privata kanaler;

    Sammanfattning : Bakgrund: Betydelsen av kundfeedback kan idag inte underskattas. För att undersöka dess inverkan krävs vetskap kring vilka dialogstrategier restauranger implementerar. Information om dess inverkan i den operativa verksamheten samt vetskap om varför restauranger väljer att hantera samt åtgärda kundfeedback. Forskningsfrågor: 1. LÄS MER