Sökning: "Cafébranschen"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade ordet Cafébranschen.
1. Rädslan att säga ifrån: en kvalitativ studie av caféanställdas upplevelser av psykologisk trygghet och välmående
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Psychological safety is defined by Edmondson (1999) as a behavior in which the employees feel comfortable speaking out, sharing new ideas and criticism, as well as taking new risks without the fear of retribution. We have identified two areas in which there are gaps of knowledge and further research is needed: the connection between psychological safety and the wellbeing of an individual as well as the lack of representation of the café industry. LÄS MER
2. Från bardisk till touchskärm : En studie om självbetjäningssystemets påverkan på anställdas arbetssituation inom cafébranschen.
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)Sammanfattning : I ljuset av digitaliseringens konsekvenser på individer och organisationer undersöker denna studie hur implementationen av ett självbetjäningssystem påverkar anställdas arbetssituation inom cafébranschen. Genom en kvalitativ forskningsmetod med tematisk analys, baserad på intervjuer, har studien belyst olika aspekter av självbetjäningssystemets inverkan. LÄS MER
3. Design suggestion for a Point of Sale system for the café industry
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : An order at a café involves mainly the customer, the café worker, and the cash register. Today, cash registers use a system called a Point of Sale (POS) system that manages the registration of an order as well as the payment. Because of this it is crucial for the tradition of “fika” in Sweden. LÄS MER
4. Caféers utveckling av servicelandskapet : Ett digitaliseringsperspektiv
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Digitaliseringen blir en större roll av vår vardag för varje år som går och syns mer och mer i verksamheters servicelandskap. Servicelandskap i sig är något som påverkar kundens upplevelse och välmående i samband med en köpprocess. LÄS MER
5. Ett hälsofrämjande arbetsklimat - upplevelser av kommunikationen i relation till organisatorisk och social arbetsmiljö (OSA)
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/PedagogikSammanfattning : Studiens syfte undersöker hur kommunikationen, mellan medarbetare och chef inom restaurang- och cafébranschen, kan bidra till ett hälsofrämjande arbetsklimat. Detta görs genom en kvalitativ undersökningsmetod med fyra semistrukturerade intervjuer och två strukturerade elektroniska intervjuer på två olika arbetsplatser, för att undersöka deltagarnas upplevelser om kommunikationen som rör ämnet organisatorisk och social arbetsmiljö. LÄS MER