Sökning: "Can Björn"

Visar resultat 11 - 15 av 573 uppsatser innehållade orden Can Björn.

  1. 11. Sammanfogningsmetoder för metallprofiler - lådor och ramar

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för ingenjörsvetenskap

    Författare :Björn Rehnberg; Vincent Vallin Sälle; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Joining of materials is a very popular area of research, as a result of its central role within modern industry. The automotive industry has seen an increase in demand for joining methods that can contribute to weight reduction and meet the criteria for strength, while co-existing with goals set for sustainable development for the future. LÄS MER

  2. 12. Autentisering på Internet : En studie och utvärdering av olika metoder för att autentisera användare

    M1-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för data- och elektroteknik (2023-)

    Författare :Björn Ettelman; [2023]
    Nyckelord :Inloggning; autentisering; JavaScript; Node.js; Användbarhet; tillgänglighet; säkerhet;

    Sammanfattning : The goal of the project is to evaluate three different methods of authenticating users on the Internet. These three methods are: login with username and password, two-factor authentication, and Freja eID. The login systems are evaluated in terms of usability, accessibility, security, and complexity. LÄS MER

  3. 13. Gamification - Den roliga inlärningsvägen till digitala internutbildningar : Är digitala internutbildningar med gamification roligare?

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Oscar Ahlgren; Björn Skogby Steinholtz; [2023]
    Nyckelord :gamification; digital training education; companies; fun; comparison; gamification; digitala utbildningar; företag; rolighet; jämförelse;

    Sammanfattning : Digitala utbildningar finns för att hjälpa verksamheter med att utbilda sina anställda för att förbättra deras prestationer, samt skydda verksamheterna från att bli utnyttjade. Gamification eller spelifiering är tillämpningen av spelmekanismer i ett icke-spelsammanhang och används inom företag då dess upplevda potential gör att lärande blir mer engagerande och roligt. LÄS MER

  4. 14. Cybersoldater under frammarsch : Är vi på rätt väg?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Björn Andersson; Henrik Seger; [2023]
    Nyckelord :cyber defence; cyber soldier; cyberprofession; cyberförsvar; cybersoldat; cyberprofession;

    Sammanfattning : Syfte - Precis som samhället i övrigt digitaliserar Försvarsmakten sin verksamhet i ökande grad. Det höjer förmågan men ökar riskerna för cyberangrepp. Som en av flera åtgärder introducerade därför Försvarsmakten personalkategorin cybersoldat. LÄS MER

  5. 15. Enhancing Operational Accuracy of Plant Simulations through a Validation Framework : A case study for medical device manufacturing

    Master-uppsats, KTH/Produktionsutveckling

    Författare :Fabian Björn Schubert; [2023]
    Nyckelord :Plantsimulation; validation; validation framework development;

    Sammanfattning : Plant simulation is one of the most wide spread tools for manufacturing companies related to operations and management. Its utility lies in its a bility to conduct experiments and investigate production scenarios without disrupting actual manufacturing operations. A cross industry, a similar process is recommended for developing these simulations. LÄS MER